A diósgyőri acélnak nincsen párja, a kínai vasútnak is ez a sínpárja

Hadházy Ákos

Megosztás

Használt síneket és betonaljakat építenek be a Budapest és Belgrád közt épülő modern kínai szupervasútba – mutat rá Hadházy Ákos független parlamenti képviselő – talált köztük olyat, amelyik 44 éve készült a Diósgyőri Acélművekben.

A diósgyőri kohászat nagy múltra tekint vissza 1870-től működött itt a vasgyár, de elődje, az ómassai őskohó még száz évvel korábban kezdte meg működését. Az itt gyártott acél minősége megállta a helyét nemzetközileg is, tartós volt, sokáig használták, ma is használják.

Azonban az mégiscsak meglepő – mutatott rá Hadházy Ákos friss Facebook-posztjában -, hogy egy vadonatúj, kínai hitelből, kínai állami cégekkel közösen Mészáros Lőrinc vállalatai által épített vasútvonalon használt síneket és talpfákat építenek be a vonalba. Kelebiai vasútbarátok szúrták ki, hogy bár a két fővágányon a sínek és a talpfák is újak, a kitérőkön azonban régi acélsíneket használnak fel. Ez onnan derült ki, hogy szerepel rajtuk a gyártási hely és év: Diósgyőr 1980, illetve 1983 és 1984.

HASZNÁLT VÁGÁNYOK 850 MILLIÁRDÉRT! Gigaberuházás falvaknak…

Sziasztok! Mivel a 150-es vasútvonal teljes kizárásának lassan pontosan a második évfordulóját ünnepeljük, az előző évi hagyományunkat megtartva ismételten ellátogattunk az ország jelenlegi legnagyobb vasúti beruházásához, hogy jobb rálátást kapjunk arról, hogy mit sikerült elérni az elmúlt egy, illetve két év alatt.

Hadházy el is ment a helyszínre megtekinteni és dokumentálni mindezt, és ekképpen kommentálta az ügyet:

“Végülis: kommunista állam építi, így kompatibilis a kommunista államban gyártott sín…”

Azt a politikus is elismeri, hogy önmagában nincs azzal baj, ha mellékvágányoknál használt sínpárokat használnak fel, de egy 850 milliárd forintos beruházásnál, ahol a kilométerenkénti ár 19 milliárd forint, és amely így drágább, mint a német, 300 km/h-s sebességet is elérő ICE szuperexpressz pályájának az építése, talán elvárható lenne, hogy új anyagok kerüljenek. Persze a részletek titkosak, ugyanis a szerződések – üzleti titokra hivatkozva – nem nyilvánosak.

Hadházy Ákos

44 ÉVES (!) HASZNÁLT SÍNEKET ÉS HASZNÁLT BETON TALPFÁKAT (betonalj) építenek A KELEBIAI KÍNAI SZUPERVASÚTBA. Néhány vasútbarát egy év után újra megnézte, hogy hogyan áll a hazaárulással egyenlő…

Hadházy felveti azt a kérdést is, vajon azért kellett-e a DIósgyőri Acélgyár egykori termékeit bevetni, mert a Lázár János miniszter által hirtelen elrendelt felújításokra kellettek az új sínek a Budapest-Hegyeshalom vonalon?

Hszi Csin-ping, a Kínai Népköztársaság elnöke, egyben a Kínai Kommunista Párt főtitkára egyébként éppen most érkezett hazánkba látogatásra, egyenesen Szerbiából, ahol év végére ígérték az ottani rész elkészítését, Magyarország jövő nyárra vállalta a Budapest-Kelebia-Belgrád ráeső szakaszának átadását. A vasútépítés megtérüléséhez a számítások szerint 2400 évnyi használat kellene.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek