Miskolc különösen szeret voksolni, legalábbis ha villamosról és stadionról van szó

Megosztás

Mi borsodiak és legfőképp a miskolciak országszerte híresek vagyunk megyénk mindenek felett álló szeretetéről és reklámozásáról. A büszkeségtől dagadó mellkasokból gyakorta szakadnak fel a jól ismert szlogenek: „Sorsod Borsod”, „Borsodba születni kell”, „Borsod nektek kemény dió”. És valóban az.

Mind tudjunk, hogy ez a régió nem feltétlenül tartozik hazánk legélhetőbb területei közé. Szinte olyan, mintha a helyieknek nem maradt volna más, csak a lokálpatriotizmus, de úgy tűnik ez nekünk épp elég, sőt az itteniek küzdőszelleme régre nyúlik vissza. Emelt fővel viseljük nehézségeinket és így talán még meghökkentőbbnek hatnak országos, illetve nemzetközi szinten elért eredményeink. Nem csoda hát, ha lehetőség szerint szavazatainkkal próbálunk mindent megtenni, hogy sikereink sorát bővítsük és megmutassuk a világnak milyen az igazi borsodi virtus.

Ezen szavazások részletei a következőképpen alakultak:

2019-ben a Staduim Database 9. alkalommal zsűrizte az akkoriban frissen elkészült arénákat. A bírák elsőként 27-ről 10-re csökkentették a jelöltek számát, melyek között a DVTK 2018 májusában átadott új otthona mellett a MOL Aréna Sóstó is helyett kapott. A miskolciak nemcsak győztek, de kiemelkedően magas, a 10-es skálán 9.17-os pontszámot értek el.

Ugyan ebben az évben, két év után ismét a Miskolci Egyetem campusát találták legszebbnek az egyik felsőoktatási hírportál olvasói. Az értékelés öt napja alatt beérkezett 22 300 szavazatnak csaknem 31 %-át kaptuk, míg a sorban mögöttünk elhelyezkedő Debrecennek 27,2 % jutott. A dobogót Pécs zárta 13,4 %-kal.

Legaktuálisabb sikerünk, a tavaly 7. alkalommal veretlen győztes: Európa legszebb adventi villamosa. A Cseh vonatkozású portál által meghirdetett próbatételen sokadszorra első helyezést elért bajnok most a meseerdő tematikáját öltötte magára. Vitathatatlan sikerét győzelme mellett a számos helyszínről érkező utasok visszajelzései, a helyi, országos, illetve nemzetközi média érdeklődése és a közösségi oldalak tartalmai igazolják. A kihívásban 8 ország 27 ünnepi szerelvényét sikerült magunk mögött hagyni.

Világos tehát, hogy városunk lakói előszeretettel nyilatkoznak akkor is, ha egy jól hangzó dicséreten kívül, látszólag semmi hasznuk nem származik belőle. E jelenség okáról Szabó-Tóth Kinga szociológust, a Miskolci egyetem docensét kérdeztük, aki elmondta: alapvetően az emberek identitását meghatározza, hogy ki hol él, melyik csapatnak drukkol, milyen közösséghez sorolja magát.

Országosan ez ránk különösen jellemző, kutatások szerint stabilan röghöz kötöttek vagyunk. Ezt az is bizonyítja, hogy a nyugati mintához képest, mi még mindig szívesebben vásárolunk lakást, mint bérelünk. Lakóhelyünk értékeinek hangsúlyozása településmarketing és turisztika szempontjából is fontos. Mindez egy dinamikus folyamat, újabb és újabb megerősítést igényel, melynek remek eszköze a szavazás, a város szimbolikus és ikonikus jelképeinek kiemelése. A voksolás felerősíti az érzelmi kötődést és afféle presztízskérdéssé válik, az eredmények pedig a büszkeség érzését keltik. Mindemellett az emberek többsége nem akar kimaradni a szavazásból, így ez egy önmagát gerjesztő tömeghatás is, amit tovább erősít a Covid óta még erősebben hódító internet által kínált könnyű hozzáférés is. 

Szerző: Mileena

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek