Hosszú idő után kijavítják a Pisztrángtelep melletti útszakaszt

Megosztás

Az útszakaszon még 2018-ban csúszott meg a töltés, ezért lámpás irányítás mellett csak az útpálya felén közlekedhettek az autók, a másik, völgy felőli forgalmi sávot lezárták. Hosszú idő után, most elkezdődhet a szakasz javítása.

Az út töltésének meggyengülését még 2018-ban észlelték a szakemberek. A pályaszerkezet cseréjével a hiba már nem volt orvosolható, így a völgy felőli forgalmi sávot lezárták, hogy a felújítás kezdetéig legalább a fél pályán továbbhaladhasson a forgalom. Azóta jelzőlámpa irányította a területen az autókat, ez szűnhet meg a közelmúltban indult munkákat követően.

A Magyar Közút Nonprofit Zrt. a Minap.hu érdeklődésére elmondta, hogy a rézsű helyreállítására a társaság egyébként már 2020-ban megkapta az építési engedélyt, azonban a munkák addig nem kezdődhettek el, míg a kivitelezéshez szükséges földterületet ki nem sajátították. Ez a folyamat a közelmúltban lezárult, augusztusban pedig a kivitelezési forrás is megérkezett a közútkezelő számlájára. A közbeszerzési eljárást követően szeptember 22-én adták át a munkaterületet a kivitelezőnek.

– Először a megcsúszott földmű stabilizálása szükséges, ehhez első fázisban a növényzettől megtisztított rézsű védelmét kellett kiépíteni talajszegezéssel és lőtt beton alkalmazásával, majd vasbeton cölöpözéssel megfelelő alapozást kell kialakítani a teherhordó altalajba, azaz a sziklába három méter mélységig. Jelenleg ennél a munkafázisnál tart a kivitelezés – írták.

Ezt követően a cölöpöket vasbeton fejgerendával kötik össze, melyre úgynevezett gabion támfal kerül. „A meglévő, megrongálódott kő támfal helyreállítása és megerősítése is szükséges. Az így kialakított szerkezet megfelelő megtámasztást ad a földműnek és az új pályaszerkezettel kiépített közútnak” – tették még hozzá.

Azt is kiderült, hogy a helyreállítás költsége bruttó 310 millió forint, melyben már az olyan járulékos költségek is benne vannak, mint az ideiglenes lezárás, tervek, engedélyek díja, területszerzés. A munkát a kivitelezőnek elvileg száz nap alatt kell befejeznie, a tervek szerint decemberig a támfal készülne el, a pályaszerkezetet pedig az időjárás függvényében vagy év végéig, vagy a következő év tavaszán fejezik be.

Fotó: Tajthy Ákos – Minap

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek