Tudjuk-e, melyik a legnépszerűbb okostelefon Magyarországon és a világban?

Megosztás

Nincs olyan hatalmas eltérés a globális rangsortól, az pedig egyértelmű, hogy a Huaweinek ugyanúgy befellegzett, mint az LG-nek.

Az elmúlt hetekben három nagy piacelemző cég, a Canalys, az IDC és a Strategy Analytics is kiadta friss jelentését arról, hogyan is álltak az idei első negyedévben az okostelefon-gyártók. A három jelentés között vannak apró eltérések – egy százalék ide, egy oda –, de a globális sorrend ugyanaz: Samsung, Apple, Xiaomi, Oppo, Vivo.

A három riport közül az IDC számait idézzük, melyek szerint a piacvezető Samsung eladásai éves szinten 28,8 százalékot nőttek. A második helyezett Apple egy év alatt 50,4 százalékkal tudta növelni eladásait, a dobogó harmadik fokán álló Xiaomi pedig 64,8 százalékkal. Majdnem pontosan ennyit ugrott az Oppo (64,8%), de még az ötödik helyen álló, viszonylag alacsony bázisról induló Vivo is 40 százalékos bővülést tud felmutatni.

A piac koncentrálódását mutatja, hogy az összes többi okostelefon-gyártó együttes részesedése 8,7 százalékkal csökkent. Ebbe a körbe tartozik immár a Huawei is, amelyről a listából kikövetkeztethető: új eladások tekintetében már 10 százalékosnál is kisebb a részesedése a globális mobilpiacon. A Canalys jelentése említi, a sokkal szebb napokat látott kínai vállalat (Honor nélkül) nagyjából a hetedik helyen lehet,

a Huawei három hónap alatt az egész világon csak 18,6 millió mobilt tudott eladni.

Ez azt jelenti, hogy az amerikai szankciók által sújtott vállalat közel feleannyi telefont értékesített az időszakban, mint mondjuk a nála sokkal kevésbé ismert Oppo vagy Vivo.

Az elemzők természetesen nemcsak globálisan figyelik a piacot, hanem az egyes országokra is elkészítik jelentésüket. A Canalys Magyarországra vonatkozó számait a Xiaomi juttatta el szerkesztőségünkbe – a táblázatból jól látható, miért is kommunikál erről büszkén a cég

A felhasználók legnagyobb számban itthon is a Samsung készülékeit veszik, 100 eladott okostelefonból 55 ilyen márkájú volt az idei első negyedében. A dél-koreai gyártó 21 százalékos éves növekedése sem kevés, de ehhez képest valóságos rakétaként lőtt ki a Xiaomi: a jelenleg 14 százalékos piaci részesedéssel rendelkező márka egyetlen év alatt 311 százalékos növekedést mutat fel. Így aztán a Xiaomi megelőzte a Huawei hanyatlásával egy ideig itthon is második legnépszerűbbnek számító Apple-t. Az almás cég ezzel együtt köszöni, jól van, a 14 százalékos bővülés szép eredmény.

A magyar piac negyedik helyén az LG állt az idei első negyedévben – mint látható, ezt még úgy is sikerült összehoznia a kisebbik dél-koreai telefongyártónak, hogy felére csökkentek eladásai. Még így is feljött a rangsor negyedik helyére, de csak azért, mert a Huawei még nagyobbat csökkent: a kínai vállalat telefonjait 76 százalékkal kevesebben keresték, mint egy éve.

A negyedik és ötödik hely itthon nyitott az újabb szereplők előtt. Az LG ugyanis néhány hete jelentette be, hogy világszerte felhagy a telefonok gyártásával és értékesítésével – a most megvásárolható darabok tehát csak a beragadt raktárkészletből vannak. A Huawei pedig ugyan nem tett hasonló bejelentést, de így a második negyedév közepén sem tűnik még igazán aktívnak mobilos fronton a saját operációs rendszerre átállásra készülő vállalat. (Hvg.hu)

Kapcsolódó cikkek