Több mint két hónapja lezárták az M30-ast, de azóta sem történt semmilyen munkavégzés

Megosztás

Kilenc héttel ezelőtt zárták le súlyos szerkezeti elváltozás miatt az M30-as Szikszó környéki szakaszát. Már akkor tudni lehetett, hogy komolyan károsodott az akkor még csak alig két éve átadott autópályaszakasz, hosszanti irányban megrepedt, elmozdult az egész. Munkavégzés? Az még nem történt.

És ennél is nagyobb probléma, hogy a hatóságoknak fogalmuk sincs arról, egyáltalán mikor kezdődhetnek el a munkálatok, meddig fognak tartani és mennyibe fognak kerülni. Addig pedig csak állunk és malmozunk, várva a csodát. Az M30-as balesetveszélyessé vált, de a bürokrácia malmai lassan őrölnek, senki nem tudja, meddig lesz még lezárva. A napokban az a hír is felreppent, hogy a 260-as elkerülőnél is gond lehet az úttesttel, de azóta erről újabb információ nem derült ki.

Továbbra sincs érdemi munkavégzés az M30-as autópálya szikszói szakaszán, amelyet két hónappal ezelőtt a pályatest megcsúszása miatt (legalább) fél évre le kellett lezárni – tudta meg a Világgazdaság. Mint ismert, február 17. óta az M30-as gyorsforgalmi út 33-as és a 40-es kilométere között mindkét oldalon teljes zár van érvényben, miután a 38-as kilométernél az autópálya szerkezete több helyen is elmozdult, a burkolaton hosszanti irányú repedések jelentek meg. Az autópályát fenntartó Magyar Koncessziós és Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. akkor azt a tájékoztatást adta, hogy az elmozdulás olyan mértékűvé vált, hogy már veszélyezteti a biztonságos közlekedést.

Az eddig napvilágot látott információk szerint egy 100-150 méter széles szakaszon van megsüllyedve a pályatest, ahol a 10-12 méteres földalapból álló szerkezet elmozdult, így nem elképzelhetetlen, hogy végül a teljes pályaszerkezetet újra kell építeni.

Az M30-as autópályát kevesebb mint két és fél éve, 2021 októberében adták át a forgalomnak. A 2018 márciusában indult beruházás összköltsége 200 milliárd forintot tett ki, amellyel az előző uniós ciklus legnagyobb összegű projektje volt.

A szaktárca sem tudta megmondani, hogy az érdemi munkavégzésre mikor kerülhet sor az érintett szakaszon. A munkaterületre történő felvonulást és a szükséges intézkedéseket, a tervek, hozzájárulások meglétét követően lehet meghatározni – közölték. Kizárólag a hiba okának feltárását követően, valamint a helyreállítási tervek ismeretében lesz lehetőségük meghatározni 

  • az autópálya érintett szakaszának lezárási időtartamát, illetve 
  • a helyreállítás teljes költségét.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek