Négyszáz forint felett az euró, de a kormányzati médiát “meglepő módon” nem izgatta fel

Az igazmondás mesterei dolgoznak a kormányzati médiánál. A hétfői napon 403 forint lett egy euró. Nézzük, miként kezeli a dolgot az Orbán Viktor kézivezérlése alatt működő NER-média. A kora délutáni mélypontról fél 4-kor számolt be a Mandiner, fél 5 előtt nem sokkal pedig megjelent egy kishír az MTI-n, amelyben 4 sort szenteltek az árfolyamnak. Délután fél 6 előtt, azaz több mint 2,5 órával a mélypont után ez a két eredeti hír jelent meg a történelmi mélypontról a kormányközeli médiában. A különböző lapok online felületei a következőképp nyúltak a történtekhez: A magyar…

Tovább olvasom

Megszületett az ítélet, hogy nem lehet kitiltani a kórházakból a sajtót, azóta Orbán hozott egy rendeletet, hogy mégis

Ha valakinek eddig kétségei lettek volna arról, hogyan működik a Fidesz jelenlegi kormányzása, annak elég ezt az egyetlen dolgot megnéznie. A járvány kitörése óta a sajtót kitiltották minden kórházból, így hazánkban nem lehetett hitelesen bemutatni, hogyan zajlik a kórházi munka a Covid-osztályokon. Szerdán a bíróság kimondta, jogellenes a kitiltás, pénteken Orbán Viktor azonnal hozott egy új rendeletet, hogy de, mégis kitiltható a sajtó. Sakk-matt, így zajlik ez nálunk. Máris reagált a kormány a Fővárosi Törvényszék szerdai döntésére, miszerint a Kásler Miklós vezette Emberi Erőforrások Minisztériumának nincs joga arra, hogy a koronavírus-járvány…

Tovább olvasom

A közmédia ismét “különlegesen” tudósított a Pride-ról és az ellentüntetésről, a náci karlendítés és a k**aanyázás valahogy kimaradt – videó

Bár csak egy maroknyi csapat gyűlt össze, hogy a Pride ellen tüntessen, véleményüket elég vehemensen tudatták a résztvevőkkel. A média jelenléte sem zavarta őket például egy látványos náci karlendítésben, de ezt “valamiért” a közmédia nem mutatta be. Más viszont igen. A szombati Pride felvonulásról az M1 is beszámolt és sok dolog volt, ami szerintük említésre méltó. Ilyenek voltak például a rózsaszín parókát, magassarkút viselő férfiak, a megjelent baloldali politikusok, vagy épp a gyerekek, akiket elhoztak a szüleik a felvonulásra. A híradós anyag második felében az összehasonlíthatatlanul kisebb létszámú ellentüntetőket is bemutatták. Így: „A felvonulókat…

Tovább olvasom

Egy újságíró elindult tudósítani egy eltűnt gyerekről, akit aztán ő maga talált meg

Különleges körülmények között, de egészségesen találta meg a kisfiút, így egy sokkal jobb riport készülhetett el az ügyben. Olaszországban egy újságíró találta meg azt az eltűnt kisfiút, akinek az esetéről tudósítást akart készíteni, írja a BBC. A 21 hónapos Nicola Tanturlit hétfőn este látták utoljára a szülei, amikor a hálószobában lefektették. Másnap reggel nem volt az ágyában, szülei azonnal bejelentették az eltűnését. Legalább ezer ember vett részt a gyermek keresésében. A Firenzéhez közeli Palazzuolo sul Senióban rendőrök, tűzoltók alpesi mentők fésülték át a környéket, a levegőben helikopter körözött. Giuseppe Di…

Tovább olvasom

A szabad tájékoztatás életeket menthet! – Szerkesztőségek nyílt levele

Tisztelt Döntéshozók! Az egészségügyi dolgozók után önök tudják a leginkább, hogy a koronavírus-járvány életeket veszélyeztető hatása a kórházak falain belül látszik legjobban. Erről azonban a jelenlegi szabályok szerint az orvosok, ápolók nem beszélhetnek szabadon a nyilvánosság előtt; miközben a sajtó munkatársait nem engedik be a kórházakba, így nem tudunk beszámolni arról, mi történik azok falai között. Miért gond ez? A járvány alatti kórházi munka bemutatásának fontosságát több országban is felismerték. Forgattak, illetve készítettek számos írásos riportot COVID-osztályokon – a teljesség igénye nélkül – az Egyesült Királyságban, az USA-ban, Írországban, Németországban,…

Tovább olvasom

Egy másik remek jogállam – Kínában évekre bebörtönözik azt az újságírót, aki a járvány kitöréséről tudósított

A bírósági indoklás sem piskóta, viták szítása és bajkeverés miatt kerül hűvösre az a kínai újságíró, aki közzé merte tenni a valóságot. Ilyen világot élünk. Négy év börtönbüntetést szabott ki egy sanghaji bíróság hétfőn egy sanghaji nőre, aki az év elején a vuhani járványkitörés korai szakaszáról tudósított – adta hírül internetes kiadásában a South China Morning Post (SCMP) című hongkongi lap. A 37 éves, korábban ügyvédként tevékenykedő Csang Csan olyan videókat tett közzé az interneten, amelyek egyebek mellett a túlterhelt vuhani kórházakba nyújtottak bepillantást. A felvételek futótűzként terjedtek. A bíróság bűnösnek találta a nőt “viták…

Tovább olvasom