A rossz példa ragadós, orbáni mintára épült a szlovén médiabirodalom, ott azonban máris ment a feljelentés

Nagyon nem szeretnék a szlovénok, hogy az egypártrendszereket megszégyenítő médiahálózat ott is kialakulhasson a magyar mintát követve. Hivatali visszaélés valamint hűtlen kezelés gyanújával tesz feljelentést a Telekom Slovenije, az Szlovén Demokarata Párt (SDS), valamint a NovaTV24.si és több természetes személy ellen Jani Möderndorfer, az SDS illegális pártfinanszírozásának kivizsgálásra létrejött bizottság alelnöke. A Szabad Európa pár hete, a szlovén pénzügyminisztérium pénzmosás elleni hivatalának vizsgálati anyaga alapján írta meg, hogyan pénzelték Janez Janša pártmédiáját Rogán körei. A cikk szerint Kosik Kristóf, a Rogán Antalnak és Habony Árpádnak is dolgozó ügyvéd utalt át összesen egymillió…

Tovább olvasom

A jobboldali újságíró a kilencvenes években holokauszttagadó videokazettákat árult

Az ügy érdekessége, hogy éppen most került újra napirendre a korábbi leleplezés, amikor az egyébként jobboldali lap munkatársa több más fideszessel együtt szintén hirtelen megvilágosodott és azt közölte, a jelenlegi magyar közmédia súlyosan elfogult a kormánypártok irányába. Erre sorosozást kapott viszonzásul a nyakába. A Média1 túrta fel az Arcanum digitális archívumát és talált rá egy cikkre a Magyar Sajtó nevű lap 1998-as számában, amely arról szól, hogy Bencsik Gábor – aki jelenleg a Magyar Krónika és a Magyar Demokrata munkatársa -, a 90-es években egy pincében működő üzlethelyiségben holokauszttagadó videokazettákkal üzletelt. Akkoriban Bencsik a Magyar Újságírók Országos Szövetségének (MÚOSZ) főtitkára…

Tovább olvasom

A fideszes polgármester szerint is lehetne változtatni a közmédia kiegyensúlyozottságán

Cser-Palkovics András, Székesfehérvár fideszes polgármestere jogszerűnek és tisztességesnek nevezte az április 3-i választásokat az Azonnalinak adott interjújában. Ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy a közmédia kiegyensúlyozottságán szerinte is érdemes lenne változtatni, de ez „mindig kétirányú feladat.” Hozzátette: becsapja magát, aki a közmédia kiegyensúlyozottságával magyarázza az újabb kétharmados Fidesz-győzelmet – írja a Telex. A székesfehérvári polgármester szerint helyi szinten sem voltak egyenlőtlenek az esélyek, Márton Rolandnak, az ellenzék jelöltjének annyi plakátja volt, mint például a fideszes Vargha Tamásnak. Az ellenzék felelőssége, hogy nem szerepeltek a helyi tévében, mivel nem hívták meg a…

Tovább olvasom

Sírjunk vagy nevessünk? A közmédia háborúpárti tüntetésként mutatta be a budapesti eseményeket

Bár már száz helyen cáfolták, sőt dokumentumok bizonyítják Orbán és a Fidesz teljesen egyértelmű hazugságait, például a szankciókról, a háborúról, a katonák (nem) küldéséről, mégis ezerrel nyomja a közmédia a Fidesz-propagandát. Az Ukrajna-párti tüntetésből is sikerült háború-párti tüntetést varázsolni. Közmédia közpénzből, Magyarország 2022. A közmédia és a kormányközeli médiatermékek is beszámoltak a mai Budapesten, Ukrajna mellett tartott tüntetésről – írja a Telex. Az Ukrajna mellett tüntetésről a közmédia híradója úgy számolt be mint „háborúpárti tüntetés”. Az eseményre egyetlen pillanatot sem kapcsoltak oda, csak vágóképeket mutattak a Szabad sajtó útjáról, miközben…

Tovább olvasom

A Fidesz hazugságaival szembesítette a köztévé nézőit Márki-Zay Péter

Az ellenzék miniszterelnök-jelöltje szerda reggel kapta meg a törvényben előírt minimális öt percét az MTVA-ban: többek között elmondta, hogy a kormánypropaganda állításaival ellentétben nem szüntetnék meg a rezsicsökkenést és nem küldenének katonákat az ukrajnai háborúba. Először szerepelt a közmédiában Márki-Zay Péter, az egyesült ellenzék miniszterelnök-jelöltje, aki szerda reggel kapta meg a törvényben minimálisan előírt öt percét a pártszövetsége programjának ismertetésére. Márki-Zay ötperces monológjában, amelyet nem szakított meg a műsorvezető, többször elhangzott például, hogy a kormánypártok és a hozzájuk köthető médiagépezet folyamatosan valótlanságokat állít róla és a pártszövetségről – szemlézte a…

Tovább olvasom

A köztévében ezúttal is 5 perces műsoridőt kapnak az ellenzéki pártok

Az országgyűlési választáson országos listát állító valamennyi párt ötperces bemutatkozási lehetőséget kap az M1 és a Kossuth Rádió reggeli műsorsávjában, írja közleményében a Közmédia Választási Iroda. A pártok szereplési sorrendje megfelel a Nemzeti Választási Bizottság február 26-án tartott sorsolásának eredményeként a pártlisták szavazólapon való megjelenésének. A pártok képviselői március 16-tól, három héten keresztül minden szerdán és csütörtökön az M1 Ma reggel című műsorában a 8 órai híreket megelőzően, a Kossuth Rádió, Jó reggelt, Magyarország! című műsorában pedig a 8 órai Krónikát követően ismertethetik választási programjukat. Mindennek célja, hogy a közmédia…

Tovább olvasom

Bő félórányi politikai reklámot engedélyeznek a pártoknak a közmédiában a „gyermekvédelmi” népszavazás kapcsán

A Nemzeti Választási Bizottság (NVB) pénteki ülésén döntött a népszavazást kezdeményező kormány és a parlamenti frakciók politikai reklámjainak közzétételére rendelkezésre álló közszolgálati műsoridő felosztásáról – számolt be róla az MTI. A népszavazásról szóló törvény szerint országos népszavazási kampányidőszakban politikai reklámot a kezdeményezés szervezői, továbbá a kezdeményezés szervezésében részt nem vevő, de országgyűlési képviselőcsoporttal rendelkező pártok tehetnek közzé. A jogszabály szerint a politikai reklámok közzétételére rendelkezésre álló időtartam 300 perc. A népszavazási kezdeményezés szervezője és a frakciók rendelkezésére álló időtartamot egyenlő arányban kell felosztani. Az MTI emlékeztet: a népszavazást a kormány…

Tovább olvasom

A kormány házi politológusának posztjait immáron több, mint 100 millió forintért hirdetik a képünkbe

Deák Dániel elért egy álomhatárt. Mivel a követőinek száma alig hatvanezer, ezért mindig óriási mennyiségű hirdetési pénzzel kell megtolni ezeket az elemzéseket, hogy valakihez el is jusson. Deák Dánielt gyakran láthatjuk a közmédiában (már aki még nézi), ahogy tűpontos elemzéseivel, rendkívül “alaposan és tényekkel alátámasztva” bizonygatja nekünk hétről hétre, hogy Orbán Viktor és kormánya maga a tökéletesség, a hibátlanság. A Fidesz-KDNP minden egyes intézkedése kiválóan időzített és tökéletes, az ellenzék azonban szánalmas, magát lejárató, értéktelen és nevetséges. A Telex.hu újságírója szúrta ki, hogy a hirdetési pénzek már átlépték a 100…

Tovább olvasom

Nagyon bevédi propagandaközpontját a Fidesz: csak a bejárati ajtók több, mint félmilliárdba kerültek

A római pápához könnyebb lesz bejutni, mint a közszolgálati televízió székházába. Mitől tart ennyire a Fidesz? Többszörös beléptetés, atomtámadásra készült kapuk, golyóálló biztonsági üveg a recepciósnál és sok más érdekesség. 2006-ban rendőröknek kellett védeniük az épületet a törő-zúzó tömegtől, a bejutás sem jelentett számukra nagy akadályt. A felújítások után, nagyon úgy fest, ilyen már nem fordulhat elő, olyan szinten bevédte Orbán az egyik legfontosabb bástyát, az állami tévét, ami naponta 24 órában sugározza a Fidesz-propagandát. A részletekről Hadházy Ákos számolt be a Facebookon: “Az állami tévé valószínűleg atomtámadásra készül a…

Tovább olvasom

MTI-s újságírók lapáton: betiltott témakörök és egyértelmű cenzúra az állami hírügynökségnél

Egyre központosítottabb a hírkiadás, bizonyos témakörökről tilos beszámolni, felülről érkező politikai nyomás a hírszerkesztésen a kormányzati emberek részéről. Egyre csak távolodunk a demokráciától. Politikai tisztogatás, rombolás folyik az MTI-nél is, az objektivitás már nem szempont, csak a Fidesz-KDNP politikai segítése bármilyen eszközzel. A Magyar Távirati Iroda külpolitikai szerkesztőségéből múlt héten nyolc munkatárs távozott. Öt újságíróval a munkáltató kezdeményezésére bontottak szerződést, hárman szolidaritásból távoztak az állami hírügynökségtől. A távozások okairól eddig nem kommunikált az MTI, de exmunkatársak állítják, egyre nagyobb nyomás nehezedik az objektivitásra törekvő szerkesztőkre. Politikai támadások érik őket feletteseiktől.…

Tovább olvasom