Gyűjtemény készült az Origo módszereiről – orosz propaganda és álhírek

A Media1 egyik olvasóját annyira feldühítették az Origo Oroszországgal kapcsolatos propagandisztikus, gyakran valótlanságokra épülő cikkei, hogy elkezdte az így közölt „rendkívüli híreket” fényképekkel dokumentálni.  „Bejelentés: elkezdődött a harmadik világháború” – ezzel a szöveggel került ki egy rendkívüli hír még júniusban az Origo.hu címlapjára. Természetesen ez nem volt igaz, ahogyan az sem, hogy Ukrajna megtámadta Oroszországot – ez a cikk október elején jelent meg a kormánypárti KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) ernyője alatt működő Origo oldalán. Ez esetben valójában annyi történt, hogy az ukrán hadsereg egyre közelebb került az Ukrajnában található Herszon megye központjához, vagyis ahhoz a területhez, amelyet az…

Tovább olvasom

Semmi meglepetés: teljesen kitérő választ adott a fideszes EP-képviselő a bombás plakátos kérdésekre

Egyre nehezebb dolga van a kormánypárti képviselőknek határainkon belül és túl is, hogy egyszerre vágódjon be Brüsszelnél, hogy az EU végre folyósítsa a milliárdokat és egyszerre megfeleljen a hazai választók számára mutatott képnek is, miszerint mindenért Brüsszel a hibás. Íme egy ékes példa az ellentmondásokra. A legutóbbi uniós csúcstalálkozó eredményeiről vitázott szerdán délután az Európai Parlament plenáris ülése. Ezen felszólalt Gál Kinga fideszes képviselő is, aki azt mondta, hogy a magas energiaárak és infláció miatt “semmilyen uniós intézkedést ne hozzunk, ami ront a helyzeten”. Hozzátette, hogy egyes tagállamok energiakitettsége különböző,…

Tovább olvasom

Fáklyás élőlánc az MTVA székházánál Hadházy Ákos tüntetésén

Péntek este a közmédia székházánál tüntettek több százan a propaganda ellen, az épületet rendőrsorfal védte, felszólaltak többek között tanárok és egy szülő is. Az egy hete az MTVA székházánál sátrazó Hadházy Ákos által megszervezett tüntetés legfontosabb eseményeit a helyszínről tudósító Telex foglalta össze röviden: Több százan gyűltek össze az MTVA óbudai épülete előtt péntek este fél hatkor, Hadházy Ákos hirdetett tüntetést a propagandamédia ellen. Beszédet mondott Baranyi Krisztina, Ungváry Krisztián és Mérő Vera, de diákok, tanárok és szülők is felszólaltak. Hadházy Ákos hibrid forradalmat hirdetett a hibrid rezsim leváltására. Sztrájkkal,…

Tovább olvasom

Lesátrazott az MTVA épülete előtt Hadházy Ákos

“Vegyük közösen blokád alá ezt a piszkos hazugsággyárat” – írja a politikus. „Ma felvertünk itt egy sátrat a Kunigunda útján, az állami televízió épülete előtt és jövő péntekig, november 4-ig itt fogok maradni. Arra kérem Önöket, hogy egy hét múlva, pénteken Önök is jöjjenek el és vegyük közösen blokád alá ezt a piszkos hazugsággyárat. Ne felejtsék el magukkal hozni az ocsmány, nemzeti konzultációnak csúfolt papírokat is, vannak ötleteink, hogy mit kezdjünk velük!” – írja posztjában Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő, aki addig minden nap utcai fogadóórát tart az MTVA épületénél.…

Tovább olvasom

Direkt36: Rogánék már a háború kitörésének napján utasításba adták, mit kell hangoztatni

Bár nemrég Orbán arról beszélt, hogy a februári találkozó után sejtette, hogy “baj van” Putyinnal, de a Direkt36 oknyomozó cikke a kormány nem számított háborúra. Bár Orbán Viktor arról beszélt nemrég Berlinben, hogy amikor Moszkvában járt az orosz-ukrán háború kitörése előtt, látta Putyin elszántságát, és ezért érezte, hogy „baj van”, ehhez képest kormányzati források szerint a magyar miniszterelnök februárban még épp az ellenkezőjéről beszélt – írja a Direkt36 abban az oknyomozó cikkében, amiben a magyar kormány háborús manőverezéséről készítettek. A cikk szerint a miniszterelnök belső körben azt magyarázta februárban, hogy nem számít háborúra.…

Tovább olvasom

Mihalik Enikő úgy kiosztotta az Origót, hogy a fal adta a másikat

“De jó ekkora hazugságra ébredni” – írta a világhírű modell, aki tételesen cáfolta a propagandalap állításait. „Közel 2 millió dollárért vett magának álomvillát a magyar dollárbaloldal főnöke”– írta október 4-én a Metropol, a Borsonline, a Magyar Nemzet, a Tények meg a vaol.hu és végül az Origo is arról, hogy Mihalik Enikő és férje, Korányi Dávid máshova költöztek – írja a 444.hu. Pontosabban csak Korányi Dávidot említik a kormánypropagandát szajkózó lapok, azt valamiért elfelejtették közölni, hogy „a magyar »dollárbaloldalt« amerikai pénzből finanszírozó és irányító Korányi Dávid” felesége a szupermodell Mihalik, aki…

Tovább olvasom

Szinte a teljes közönség feltette a kezét, amikor azt kérdezték, ki hiszi el, hogy az ellenzék nemátalakításokat támogatna az óvodákban

Hajnal Miklós egy vitán szembesült azzal, mennyire hatékonyan működik a fideszes kormánypropaganda. A hétvégén Tihanyban tartják a Tranzit fesztivált, ami a kormányközeli Kommentár Alapítvány rendezvénye. Itt vitatkozott a minap Hajnal Miklós momentumos parlamenti képviselő Dömötör Csabával, Rogán Antal helyettesével – tudósított a Telex. A vita egy pontján Hajnal azt kérte a közönségtől, tegye fel a kezét az, aki elhiszi, hogy az ellenzék nemváltoztatós propagandát terjesztett volna az óvodákban, ha megnyerik a választást. Ezt követően a vita nézőinek túlnyomó többsége pedig feltette a kezét. „Ezt ti tényleg így gondoljátok?” – kérdezte megrökönyödve…

Tovább olvasom

A Fidesz-propaganda harsogja, hogy augusztusban dupla családi pótlékot kapunk – de az kimarad, hogy utána semmit

Csak tudni kell jól megfogalmazni a propaganda hangzatos szövegeit. Sokan még azt is hihetik, hogy valóban kétszer fizet a kormány a családoknak. Az az apróság marad ki, hogy ez valójában csak a szeptemberi pénz előreutalása. A legfontosabb lehetséges félreértés eloszlatását Hadházy Ákos tette közzé a Facebookon. “Csak szólok, nehogy aztán valaki meglepődjön…” A hozzászólók átlátnak a szitán, de nagyon sokan nem. “Ugyanaz mint decemberben. Amúgy a kommunikáció, amit ez a banda csinál, zseniális. Pont ez való a funkcionális analfabétáknak. Lehet tapsikolni ezért a 12000 Ft ért, ami amúgy 20 éve…

Tovább olvasom

Hoppá! Egy fideszes propagandaoldal is kiakadt a rezsicsökkentés korlátozásán: “Nem erre szavaztunk”

Talán elindul végre egy olyan folyamat is, ami meghozza a valódi változást? Egy olyan weboldal kritizálta most nagyon élesen Orbánt és csapatát a brutális sarcolás miatt, amely eddig teljesen a miniszterelnök és Rogánék kottájából játszott. Vajon jövő héten létezni fognak még? „Ez van, átvert bennünket a Fidesz (félig)” – írják a Számok – a baloldali álhírek ellenszere nevű oldalon. Egy hosszabb bejegyzéssel jelentkezett szerda este, az aznap tartott Kormányinfó után a Számok – a baloldali álhírek ellenszere nevű kormánypárti és oroszbarát propagandaoldal. A posztban arról írnak, hogy „Ez van, átvert bennünket a Fidesz (félig)”, illetve, hogy…

Tovább olvasom

Donáth Anna egyszerre nyert pert a TV2, az Origo és a Ripost ellen

A mai napon a bíróság első fokon igazat adott Donáth Annának abban a perben, amit a momentumos képviselő a propagandamédia ellen indított. Donáth Annáról 2019 augusztusában kezdtek el megjelenni olyan cikkek kormányközeli médiumokban, amik szerint az édesapja munkahelyén egy lányt zaklathatott. A Momentum EP-képviselője tagadta a vádakat és pert indított a propagandatermékek ellen. 2020-ban az összes általa indított sajtó-helyreigazítási pert megnyerte, most két évvel később a személyiségi jogi perben is neki ítélt a bíróság.  Az elsőfokú ítélet szerint a fideszes felületeknek el kell távolítania az összes olyan cikket, amiben valótlanul…

Tovább olvasom