Értelmetlen betűkatyvaszból álló címmel közölt hírt a Boon.hu és a többi KESMA-lap

Pillanatok alatt az összes kormánypárti megyei lap átvette a sbfgjgkhgfdesss című hírt, amely ráadásul jó hosszan elérhető is volt. A mecsekalja.tumblr.com által megtalált, krikszkrakszokra épülő tartalom először a bama.hu-n jelent meg, majd a furcsa címmel ellátott „hírt” a Google szerint pillanatokon belül átvette az Sonline, a Duol, a Szoljon, a Veol, a Heol, a Vaol, a Délmagyar, a Boon.hu, vagyis a KESMA (Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány) / Mediaworks Hungary szinte összes megyei lapja – szúrta ki a Media1.hu. Mindez jól illusztrálja azt is, hogyan tarolja le a KESMA-lapokat esetenként egy-egy ellenzéki szereplőről szóló lejárató anyag is mindenféle ellenőrzés nélkül. Az értelmetlen című hír egyébként sokáig elérhető…

Tovább olvasom

Olyannal támadja a kormánymédia Karácsony Gergelyt, amit fideszes elődje is pont ugyanígy tervezett

A kormányzati támadómédia porondján ezúttal a Blaha Lujza téren kialakított zebrák és Karácsony Gergely áll, az kevésbé zavarja őket, hogy Tarlós István is tervezett ugyanoda gyalogátkelőhelyeket. A kormánymédia most azért támadja a főváros vezetését, mert zebrák kerültek a Blaha Lujza térre, szerintük ezek okoznak hatalmas dugókat. Karácsony előtt azonban volt valaki más is, aki zebrákat akart a Blaha Lujza térre: Tarlós István. A VEKE azzal védte meg a döntést, hogy “a budapestiek nem vakondok”. „Értelmetlen gyalogátkelőkkel okoz elképesztő dugót Karácsony Gergely a Blaha Lujza téren” címmel jelentetett meg cikket csütörtökön…

Tovább olvasom

Egy kormányközeli KESMA lap újságírója rejtett üzenetet hagyott a cikkében

Hraskó István, a Petőfi Népe újságírója a lap szombati számában megjelent Ünnep című írásában buzdított a választásokon való részvételre. A dolog érdekessége azonban, hogy a kormányhoz közelálló, a Mediaworkshöz tartozó újságban található glossza mondatainak kezdőbetűit összeolvasva az a szó áll össze, hogy sajtószabadságot. Erre egyébként maga Hraskó is utalt, aki a Facebook-oldalán azzal a megjegyzéssel tette közzé a cikkét, hogy „a mondatok kezdőbetűi egy másik fontos üzenetet is hordoznak”.

Tovább olvasom

“Az Európai Bizottság tehetetlen a magyar kormány által egyetlen kézben tartott média ellen”

Vera Jourová elismerte, hogy szíve szerint fellépne a kormányzati irányítás alatt álló magyar sajtó orbáni működése ellen, de jelenleg semmi eszközük nincs erre. Ha nem változnak a szabályok, akkor egyelőre nincs mit tenni, belső ügy. „Természetesen lenne kedvem ahhoz, hogy fellépjek. De a mostani versenyjogi szabályokat úgy alakították ki, hogy ennél jóval nagyobb ügyeket kapjanak el. És pénzügyi értelemben a KESMA ügye Magyarországon túl kicsi, vagyis az összeolvadás értéke túl kicsi ehhez. A versenyjogi szabályokat az ennél nagyobb ügyekre tervezték” – mondta Věra Jourová, az Európai Bizottság alelnöke az Euronewsnak, amikor…

Tovább olvasom

Tovább zuhan a NER megyei lapjainak olvasottsága

A Magyar Hang online változata számolt be róla, hogy a a MATESZ (vagyis a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség) kiadta a 2020-as harmadik negyedév számait a nyomtatott sajtó eladásaival kapcsolatban. Ebből kiderül, hogy tulajdonképpen minden auditált kiadvány példányszáma csökkent – a legtöbbet a Nők Lapja (nagyjából 18 ezret), de jelentőset esett a NER-kézbe került Szabad Föld (4 ezer) is. A HVG nagyjából kétezer, a 168 óra közel ezerötszáz, a Magyar Demokrata nyolcszáz példánnyal esett. Az auditált országos napilapok közül a Nemzeti Sport négyezer, a Népszava két és félezer értékesített példánnyal csökkent kilenc…

Tovább olvasom

Mindig van lejjebb – a hivatalos borsod megyei lap pojácának nevezte a miskolci polgármestert

Mindezt ráadásul annál a hírnél, ami arról számolt be, hogy a munkáját napok óta házi karanténban végző Veres Pál Covid-tesztje negatív eredményt hozott. Az Alfahir.hu szúrta ki a bejegyzést a kommentek között, amit maga a cikk szerzője írt. A szégyentelen, szervilis kormánypártiság újabb mélységét mutatta meg egy rosszindulatú, Veres Pálnak, Miskolc ellenzéki polgármesterének címzett komment, amit a közel 500 kormányközeli médiaterméket tömörítő Közép Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) tartozó Borsod Online portál egyik “újságírója” magáról megfeledkezve, a lap nevében tett közzé egy saját posztjuk alatt. Történt ugyanis, hogy a…

Tovább olvasom

Az EB jelentése lesújtó képet mutat a magyar jogállamiságról

Az Európai Bizottság szerdán adott ki először jogállamisági jelentéseket, egyszerre az összes tagállamról. A jelentés ragaszkodott a négy általános témához: bíróságok függetlensége, sajtó sokszínűsége, korrupció-ellenes intézmények működése és a fékek és ellensúlyok működése egyéb intézmények esetében.  Ami Magyarországot illeti, az igazságszolgáltatás területén először arról ír a jelentés, az Országos Bírói Tanács (OBT) nehézségekkel küzd, hogy leküzdje az Országos Bírói Hivatal (OBH) elnökének, Handó Tündének hatalmát. Bár az OBT elvileg felügyeli Handót, a gyakorlatban ez nehézségekbe és korlátozásokba ütközik. Handót az Országgyűlés nevezte ki. Eközben az OBH az OBT akarata ellenében nevezett…

Tovább olvasom