Bevételnövelés egyszerűen, logikusan, fenntarthatóan. Ez olyan cél, amelyre gyakorlatilag minden vállalkozásnak szüksége van. Függetlenül a cég méretétől, a dolgozói létszámtól és a jövőbeli tervektől.
Pontosan emiatt fogunk most rávilágítani néhány instant tippre, amelyekkel hatékonyan megemelhető a bevételszerzés padlója.
Miben rejtőzik az igazán komoly profitnövelő potenciál a vállalkozások életében?
Sok cégnél erre a kérdésre vonatkozóan kapásból rendszerekben, marketing trükkökben kezdik el keresni a megoldást. Holott nem egy, erre vonatkozó kutatásból kiderül, hogy a bevétel növelésének lehetősége leginkább a már meglévő vevőkben keresendő.
Olyannyira, hogy általánosan a bevételek mintegy 25-40 százaléka köthető a már meglévő vásárlókhoz. A MiniCRM típusú projektmenedzsment szoftverek használatával mindez kiaknázhatóvá válik.
Ebből kifolyólag leginkább azon érdemes tehát elgondolkodni, hogyan is lehetne újabb vásárlásra ösztönözni a meglévő vevőket. Avagy mi mindent célszerű megtenni annak érdekében, hogy az újonnan érkező vásárlók között 10-ből legalább 4 újra vásároljon?
Mi mindent tehetünk az újabb vásárlás ösztönzéséért?
Sok cég alkalmazza azt a gyakorlatot, hogy az első vásárlás mellé kupont biztosít. Ez egyfajta kedvezménykupon, amelyet felmutatva a frissen megszerzett vevő a következő vásárlásának értékéből 10-20% kedvezményt kaphat.
Hasonlóképp bevett gyakorlat az utánkövetés. Aminek a lényege, hogy informatív jelleggel kapcsolatfelvétel történik a vásárlás utáni néhány napon belül. Ami irányulhat az elégedettség felmérésére vagy akár a segítségnyújtásra is a termék, illetve szolgáltatás hasznosítását illetően.
A harmadik népszerű megoldást a hírlevélre történő feliratkozás jelenti. Vagyis, miközben az újdonsült vevő sikeresen gyarapítja a vásárlói adatbázist, egyúttal sikerül kapcsolódási pontot találni hozzá. Így hosszabb távon is elősegíthető, hogy ne merüljünk feledésbe nála.
A bevételnövelés haladóbb szintű megoldásainak hozzáadott értéke
Gyakorlatilag mindegyik fent részletezett módszer lehet a sikeres bevételnövelés kulcsa, amennyiben ezeket sikerül óramű pontossággal és tartósan kivitelezni. A haladóbb szintű kivitel pedig azt is jelenti, hogy automatizált folyamatokról beszélünk.
Vagyis a profit szintjének megemelése nem azon fog múlni, hogy az adott értékesítő elvégzi-e az utánkövetést, felajánlja-e az upsell terméket vagy odaadja-e kupont. Ehelyett mindezt rábízhatjuk egy modern CRM szoftverre is.
Aminél a megvalósítás mindössze azon múlik, hogy stratégiai megfontolásból mit állítunk be szoftveresen. Onnantól kezdve a profit maximalizálására irányuló folyamatok precízen, fenntarthatóan, emberi beavatkozás nélkül fognak megvalósulni.