Ez is változott egy év alatt: a tavaly “megújult” Index is beszállt a gyűlöletkampányba

Ezért kellett annyira átvenni a hatalmat és a teljes irányítást az egykor szebb napokat látott internetes oldal felett. Valami különös véletlen folytán tökéletesen a kormánymédia álláspontját harsogja az immáron a NER által tulajdonolt és irányított Index is. A téma természetesen ismét a homofób törvénnyel kapcsolatos szexuális felvilágosítás, ahol a legkülönbözőbb “szakértőket” megszólaltatva mind egytől egyig azt bizonyítják, hogy a nyugati országokban minden teljesen félrement és csak a szemét maradt, de természetesen Orbán Viktor és kormányának fantasztikus kiállása éppen ennek ellenkezője, maga a tökéletesség. Teljesen kizártnak tarthatjuk, hogy 13-14 hónappal ezelőtt…

Tovább olvasom

A Mészáros Lőrinccel történt beszélgetés egy kamuinterjú? Rengeteg a furcsaság, leginkább a nyelvezet

Akik nem a kormánypártok szekerét tolják, igencsak felhúzták a szemöldöküket Mészáros Lőrinc legfrissebb interjújának láttán. Már ha valóban ő mondta ezeket a szavakat. Több helyen vérzik ugyanis az egész, van, aki szerint éppen az ilyen cikkek miatt kellett Orbánnak mindenáron megszereznie az Index felett az irányítást. Sokak szerint ezek egyszerűen nem lehetnek Mészáros Lőrinc saját mondatai. A 444.hu kicsit jobban beleásott az interjúba és percről percre valószínűbbnek tartja, hogy ez egy megjátszott interjú az elfideszesített Indexszel. Íme az ellenzéki portál véleménye, amivel nehéz vitatkoznunk: Sok év nyomásgyakorlás után közel egy…

Tovább olvasom

Aggódnak a teraszosok: „Csak két-három hétig leszünk nyitva, ha mindenki ilyen felelőtlenül viselkedik”

Mi is írtunk róla, hogy április 24-én, szombaton, azaz a nyitás legújabb fokozatának első napján elözönlötték az emberek a teraszokat. Az Index ezzel kapcsolatban készített egy riportot, amelyben Hlatky-Schlichter Hubert, a budapesti Erzsébet híd pesti lábánál lévő KIOSK tulajdonosa kijelentette: “Csak két-három hétig leszünk nyitva, ha mindenki ilyen felelőtlenül viselkedik”. A KIOSK tulajdonosa szerint abból semmi jó nem lesz, ahogy egymás nyakán-hátán mászva hömpölygött a tömeg a belvárosban, és abból sem, ha ezután mindenhol utcabálokat fognak tartani. „Aztán majd azon siránkozik a nép, hogy jaj, istenem, be kellett zárni, pedig…

Tovább olvasom

A Blikktől érkezik az Index sokadik főszerkesztő-helyettese

Sajtóértesülések szerint Gedei Norbert a Blikket maga mögött hagyva az Index.hunál lesz a szórakoztató, magazinos tartalmakért felelős főszerkesztő-helyettes. A Media1 tudomása szerint a két lap még kedden bejelenti a hírt. Az Index eddigi főszerkesztő-helyettesei, Kitzinger Szonja és Ilku Miklós megtartják pozíciójukat. Gedei állítólag csak a szórakoztató és magazinos tartalmakért felel majd. Gedei Norbert a kilencvenes évek végén kezdett a Vasárnapi Blikk rovatvezetőjeként, 2009-től 2016 áprilisáig a Blikk főszerkesztő-helyettese, majd főszerkesztője volt egészen múlt év augusztusáig.

Tovább olvasom

Ismét lecserélik az Index főszerkesztőjét

Lapértesülések szerint egy céges konfliktus miatt ismét leváltották az Index főszerkesztőjét, a kiadónál történt változások érinthetik Bodolai László igazgatósági elnök pozícióját is. A HVG értesült róla, hogy Szombathy Pált, az Index főszerkesztőjét lecserélik, és erről hamarosan hivatalos megerősítés is nyilvánosságra kerül. Másfél hete Balogh Ákos Gergelyt, a lap egyik főszerkesztő-helyettesét küldték el a próbaideje alatt, így az elbocsátást hivatalosan indokolni sem kellett. Balogh kirúgását Szombathy azzal indokolta, hogy az elmúlt három hónapban kiderült, hogy nem egyformán gondolkodnak az Indexről és az Index-főszerkesztő-helyettesek szerepéről. HVG

Tovább olvasom

Az Index korábbi, veszélyt jelző cikkei elérhetetlenné váltak

Különös véletlen, hogy éppen a nagy változások közben íródott, belső veszélyekre figyelmeztető angol nyelvű cikkeket nem lehetett jó ideig megtalálni az interneten. Vasárnap reggelre több cikk is eltűnt az Index angol nyelvű aloldaláról. Mind az öt cikk az azóta felmondott szerkesztőség álláspontját képviselte a lapvezetéssel szemben. Eközben az angol nyelvű aloldal többi anyaga gond nélkül olvasható volt.  A 444 az ominózus cikkek miatt kérdéssel fordult az Index új vezetéséhez. Bár a levélre nem válaszoltak, de nem sokkal később ötből négy cikk újra elérhetővé vált. Ugyanakkor továbbra sem olvasható az Index is in danger…

Tovább olvasom

Jön a következő – a hatóság elhallgattatja az ellenzéki Klubrádiót

Alig egy hónappal az Index bekebelezése és teljes személycseréje után újabb ellenzéki hang szűnhet meg. A médiahatóság elveszi a frekvenciát a Klubrádiótól. A rádió többségi tulajdonosa szerint szimplán politikai döntés született, mivel az elutasítás indoklása egyszerűen nem állja meg a helyét. Újabb pereskedés veheti kezdetét. A Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság szerint hat ponton sértette meg a médiatörvényt a Klubrádió, ezért utasították el a frekvenciahasználat meghosszabbítására benyújtott pályázatukat. A rádió többségi tulajdonosa, Arató András szerint szimpla politikai döntés született, és azt ígérte, perelnek. A Klubrádió évekkel ezelőtt már hosszan pereskedett…

Tovább olvasom

Annak idején az Index leplezte le, hogy szélhámos, most a megújult lapban mégis szakértőként szólaltatták meg

Öt évvel ezelőtt Dezső András írt nagy visszhangot kiváltó cikket az Indexre arról, hogy a kormány kedvenc biztonságpolitikai szakértője, a kormánypropaganda évente több száz szereplést bonyolító sztárja, Nógrádi György egyrészt nem végez tudományos tevékenységet, másrészt különböző életrajzai és önjellemzései tele vannak valótlanságokkal, nem létező egyetemmel és pozíciókkal. Nógrádi akkor arról beszélt, hogy háborút folytatnak ellene. Nem sokkal később a Magyar Narancs és megint csak az Index tárt fel újabb szórakoztató részleteket a nagy handabandázó életművéről, aki annyira független szakértő, hogy állami cégektől kap pénzt és kormánypárti rendezvényeken kampányol.  A Bodolai László, Szombathy Pál és az orbanviktor.hu egykori üzemetetője által újraalkotott Indexet ez nem…

Tovább olvasom

Az indexes szerepvállalása miatt a DigiSport kirúgta Szombathy Pált

Az első pillanattól elég kellemetlen ügy, ahogy felső utasításra kvázi elkergették az Index teljes szerkesztőségét. Ebben vezető szerepe volt a tíz éve a DigiSportnál dolgozó Szombathy Pálnak, akinek emiatt nem is lehetett maradása a sportcsatornánál. A sportcsatorna állítólag nem tudta, hogy Szombathy az Indexben is igazgatósági tag. Facebook oldalán köszönte meg a támogatást munkatársainak Szombathy Pál, aki 10 évig vezette a csatorna reggeli műsorát, a Reggeli Startot. Azt írja, egy korszak lezárult az életében. Megfogalmazása szerint itt a búcsú ideje, amit másképp képzelt, önszántából és békében, de nem így lett: a DIGI…

Tovább olvasom

Orbán Viktor honlapjának korábbi üzemeltetőjét nevezik ki az Index egyik főszerkesztő-helyettesének

Minden jel szerint nehéz új embereket találni a kormánypárti nyomás miatt felmondani kényszerült indexes szerkesztőség tagjainak a helyére, de azért van egy-két olyan ember, aki már névvel vállalja, hogy viszi tovább a megroppant lapot. Balogh Ákos Gergely, az orbanviktor.hu egykori szerkesztője, a fideszes Mandiner volt főszerkesztője, a Budapesti Corvinus Egyetem volt kommunikációs igazgatója lesz az Index egyik főszerkesztő-helyettese – írta meg a Mandiner és a Media1, aminek Balogh meg is erősítette az értesülést. Ezek szerint a lapigazgatóság (Bodolai László, Szombathy Pál és a barátjuk) benne látja a garanciát arra, hogy az Index nem lesz fideszes…

Tovább olvasom