Házasságtöréssel vádolták, Jakab Péter beperli a kormányközeli bulvárlapot

A Bors közölt fotókat arról, ahogy a Jobbik elnöke egy nővel együtt megy be egy lakásba – a nőről aztán kiderült, hogy Jakab Péter kabinetfőnöke. Újabb pert indít egy kormányközeli sajtótermék ellen Jakab Péter, a Jobbik elnöke, miután a Bors hétfőn házasságtöréssel vádolta meg – írja a 444.hu. A bulvárlap fotókat is közölt arról, ahogy Jakab és a kabinetfőnöke egyszerre távoznak egy házból, és még csak nem is sejtetve, hanem egyértelműen kimondva írták meg, hogy „a Jobbik elnöke hosszú hónapok óta eltitkolt élettársi viszonyban él Budapesten egy, feleségénél sokkal fiatalabb…

Tovább olvasom

A Klubrádió beperelte a magyar államot az Európai Emberi Jogok Bíróságánál

A Klubrádió a strasbourgi Európai Emberi Jogok Bíróságához fordult, mert úgy vélik, a magyar állam, pontosabban annak Médiatanácsa megsértette a vélemény-nyilvánításhoz fűződő jogokat amikor 2020. szeptemberében megtagadta a rádió frekvencia-használati engedélyének meghosszabbítását újabb hét évre – közölte a Klubrádió. A beadvány szerint az NMHH Médiatanácsa megsértette az Emberi Jogok Európai Egyezményének 10. cikkét, amely alapjognak minősíti mind a vélemény-nyilvánítás, mind az információhoz jutás jogát. A Klubrádiót az ügyben Cech András ügyvéd képviseli és a rádió közleménye szerint számos más, sikeres ügyet vitt végig Strasbourgban. „Mivel az összes magyarországi jogorvoslati lehetőséget…

Tovább olvasom

Kimondta a bíróság: azért rúgták ki az SZFE oktatóját, mert bírálta a modellváltást

Az új egyetemi modellel szemben megfogalmazott kritikája miatt, megtorlásként rúgta ki a már alapítványi formában működő SZFE az egyik oktatóját, Faur Annát – mondta ki a bíróság abban a perben, amelyben az oktatót a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) képviselte – írja a HVG. Faur Anna 2017 óta dolgozott a Színház- és Filmművészeti Egyetemen kutatóként, majd oktatóként. Rátermettsége a munkáltató számára korábban nem volt kérdéses, amit az is igazol, hogy felkérték a részvételre abban a kutatásban, melynek célja a teljes dráma- és médiaoktatás megreformálása volt. Szerződése 2020 februárjában lejárt, akkor –…

Tovább olvasom

Súlyosan megsérültek a vörösiszap-katasztrófában, most mégis elvesztették a kártérítési pert a MAL Zrt. ellen

Tizenegy évvel ezelőtt történt a katasztrófa, a két idős asszony maradandó sérüléseket szenvedett, mégis el tudták veszíteni a pert. A magyar jogrendszer ismét bizonyított. Két idős asszony, akik súlyosan megsérültek a 11 évvel ezelőtti vörösiszap-katasztrófa alatt, nemrég elveszítette a MAL Zrt. vezetői ellen indított kártérítési pert – tudta meg az RTL Híradója. Egyikük elvesztette a lábát, a másikuk csak kerettel tud járni, és úgy is alig. A tragédia miatt összesen 15 ember ellen emeltek vádat, és hárman kaptak letöltendő börtönbüntetést, ezek közül a cég egykori vezetője négy évet. (444.hu)

Tovább olvasom

Nem vicc: Gyermekpornográfia miatt perlik a Nirvanát egy harminc évvel ezelőtti lemezborító miatt

A pert a borítón szereplő gyermekből azóta felnőtté vált férfi indította. Öt évvel ezelőttig sosem zavarta, érdekes véleményváltozás. Spencer Elden beperelte a Nirvanát, mondván, mivel nem volt elég idős ahhoz, hogy beleegyezzen az 1991-es ikonikus album, a Nevermind borítóján való szereplésbe, így a banda „gyermekként szexuálisan kizsákmányolta őt”, írja a Pitchfork. Elden azzal érvel, hogy a zenekar megsértette az állami gyermekpornográfiai törvényeket, illetve kizsákmányolta őt. A férfi szerint „élethosszig tartó károkat” szenvedett, illetve azt állítja: szülei sosem írtak alá nyilatkozatot arról, hogy a róla készült képeket használhatják. Elden az együttes még élő…

Tovább olvasom

Szájer bepöccent és perre megy

Az egyik bulvárlap által készített fotókat sérelmezi a Fidesz egykori EP-képviselője. Szájer József a honlapján jelentette be, hogy jogi eljárást indít, miután a Blikk fotókat közölt róla, amiken balatoni ingatlanja udvarán látható, és megírta, hogy A kb. 150 m2-es nyaralót 2014-ben vette Szájer egyedüli tulajdonosként, ami az elhelyezkedés és a saját stég miatt 200 milliót is érhet. Szájer ezt a közleményt adta ki: „A mai napon egy napilap cikket és több fotót közölt rólam. A cikkben valótlan állítások és magántermészetű személyes adatok szerepelnek. Magyarországon a személyes adatokat, a képmást és a magánélethez…

Tovább olvasom

Nótár Mary közel öt év után tudta bebizonyítani igazát, valóban fogva tartották és vegzálták őt – videó

Amikor ezt először elmondta a nyilvánosság előtt, azonnal két pert akasztottak a nyakába, de aztán fordult a kocka és most már hivatalos, menedzsere és kiadója módszerei túlmentek minden határon. A per során pedig minden volt, amit el lehet képzelni, hamis tanúk, vádaskodás, két teljesen eltérő történet, amibe aztán a másik fél zavarodott bele. Mary a saját közösségi oldalán írta le a részleteket az ügyről. “4 év 9 hónap.Ennyi időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy bebizonyítsam a saját igazamat azt, hogy mit tettek velem 2016.09.09-én.Az évek alatt kaptam hideget-meleget én voltam a…

Tovább olvasom

Demeter Márta pert nyert a kormány ellen, Hollik István hazudott róla 2019-ben

A Fővárosi Törvényszék mai, pénteki ítéletében megállapította, hogy hazudott Hollik István kormányszóvivő a 2019. február 12-én tartott sajtótájékoztatóján, amikor azt állította, hogy Demeter Márta minősített adatokat szivárogtatott volna ki annak érdekében, hogy pártpolitikai előnyhöz jusson. Az az LMP-s országgyűlési képviselő erről Facebook-oldalán számolt be: Évekig hazudtak rólam, most pert nyertem a kormány ellen! Államtitoksértéssel vádoltak, hogy megpróbáljanak megfélemlíteni. De mi legyőzzük őket jövőre is! – írta a közösségi platformon. Az ügy előzménye, hogy Demeter korábban becsületsértési pert indított a fideszes Hollik István ellen. A zöldpárt frakcióvezető-helyettese az Alfahírrel közölte azt is, hogy a büntetőperének tárgyalása június 21-én lesz, azt követően…

Tovább olvasom

Fizetnie kell a rendőrségnek a rabszolgatörvény elleni tüntetésen ártatlanul vegzált férfinak

Órákon át megbilincselve, egy rendőrautóban kellett várakoznia, és csaknem két napra rendőrségi fogdába zárták a Társaság a Szabadságjogokért ügyfelét, aki egy szórakozóhelyről ment haza a 2018-as, úgynevezett rabszolgatörvény miatt szervezett tüntetések idején. A bíróság most kimondta, hogy a jogsértő rendőri intézkedéssel megsértették a férfi emberi méltóságát, ezért a rendőrségnek 400 ezer forint sérelemdíjat kell kifizetnie számára – közölte a civil jogvédő szervezet. A TASZ közleményében emlékeztet, hogy előzetes figyelmeztetés nélkül, békés tüntetőkkel szemben is többször használt könnygázt a rendőrség 2018 decemberében, amikor a munkáltatók érdekeit a munkavállalókéval szemben érvényesítő törvénymódosítás, valamint a közigazgatási bíróságok felállítása ellen zajlottak tüntetések napokig.…

Tovább olvasom

Óriási balhé és per körvonalazódik: A telefonunk akkor is aktívan gyűjtötte és küldte adatainkat a vállalatnak, ha azt mi kifejezetten tiltottuk

Egyelőre minden jel arra mutat, hogy a Google kicsit sem felhasználóbarát megoldáshoz folyamodott, hiába tiltottuk le az adatgyűjtést, attól még internetes eszközünk bőszen gyűjtögetett és küldözgetett rólunk mindent a vállalatnak. A menürendszerbe nehezen megtalálható kikapcsolás sem a véletlen műve. Több mint érdekes részletek olvashatók ki azokból a bírósági iratokból, amelyek egy Google elleni per miatt készültek. A keresőcéget ezekben egyáltalán nem felhasználóbarát gyakorlattal vádolják. Mark Brnovich arizonai főállamügyész tavaly májusban keresetet nyújtott be a Google ellen, amiért a cég szerinte illegálisan, a felhasználók beleegyezése nélkül gyűjtött helyadatokat. E folyamat nem…

Tovább olvasom