Gyűjtemény készült az Origo módszereiről – orosz propaganda és álhírek

A Media1 egyik olvasóját annyira feldühítették az Origo Oroszországgal kapcsolatos propagandisztikus, gyakran valótlanságokra épülő cikkei, hogy elkezdte az így közölt „rendkívüli híreket” fényképekkel dokumentálni.  „Bejelentés: elkezdődött a harmadik világháború” – ezzel a szöveggel került ki egy rendkívüli hír még júniusban az Origo.hu címlapjára. Természetesen ez nem volt igaz, ahogyan az sem, hogy Ukrajna megtámadta Oroszországot – ez a cikk október elején jelent meg a kormánypárti KESMA (Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány) ernyője alatt működő Origo oldalán. Ez esetben valójában annyi történt, hogy az ukrán hadsereg egyre közelebb került az Ukrajnában található Herszon megye központjához, vagyis ahhoz a területhez, amelyet az…

Tovább olvasom

Mihalik Enikő úgy kiosztotta az Origót, hogy a fal adta a másikat

“De jó ekkora hazugságra ébredni” – írta a világhírű modell, aki tételesen cáfolta a propagandalap állításait. „Közel 2 millió dollárért vett magának álomvillát a magyar dollárbaloldal főnöke”– írta október 4-én a Metropol, a Borsonline, a Magyar Nemzet, a Tények meg a vaol.hu és végül az Origo is arról, hogy Mihalik Enikő és férje, Korányi Dávid máshova költöztek – írja a 444.hu. Pontosabban csak Korányi Dávidot említik a kormánypropagandát szajkózó lapok, azt valamiért elfelejtették közölni, hogy „a magyar »dollárbaloldalt« amerikai pénzből finanszírozó és irányító Korányi Dávid” felesége a szupermodell Mihalik, aki…

Tovább olvasom

Kétmilliót kell fizetnie az Origónak, mert egy kómában fekvő nő képét használták egy migránsos cikkhez

Jogerős ítélet született abban a személyiségi jogi perben, melyet egy évek óta éber kómában fekvő nő, Kati indított az Origót kiadó New Wave Media Group ellen – számolt be róla a 444.hu. 2018 márciusában ugyanis a lap Kati egy Facebook-csoportból lopott képével illusztrált egy olyan cikket, mely egy nemi erőszakot elkövető francia migránsról szólt. A képet nem sokkal később eltávolították, azonban készültek róla screenshotok. A Fővárosi Ítélőtábla helyben hagyta a Fővárosi Törvényszék elsőfokú ítéletét, mely szerint a lap megsértette a felperes képmáshoz és jóhírnévhez fűződő személyiségi jogát az említett cikkel.…

Tovább olvasom

Pert vesztett a kormányzati támadógépezet, ám az ítéletet egyszerűen nem hajtotta végre az Origo

A jelek szerint ez a recept a kormányoldalon – állítsunk bármit a lejáratni kívánt, kormánykritikus emberről és családjáról, néhány év múlva majd elveszítjük a sajtópert, az ítéletet pedig nem hajtjuk végre. Ha akar, pereljen újra, ismét éveken át. Hadházy megmutatta, hogyan kellene ennek kinéznie. A független politikus saját Facebook-oldalán osztotta meg ezzel kapcsolatos gondolatait. “Ha az Origo nevű propagandalap betartaná a bírósági ítéleteket, akkor egy napon keresztül kb. így kellett volna kinéznie a főoldalának. Ki kellett volna írnia a címlapra, hogy megsértette a szüleim és az én jó hírnevemet és…

Tovább olvasom

Kétmilliót fizet az Origo, mert a Márky-Zay feleségét lejárató összes cikkük teljes valótlanságnak bizonyult

Megszámlálhatatlanul sok sajtópert veszít a kormányzati támadógépezet médiapropagandája, de ez szemlátomást kicsit sem szegi kedvüket, van miből kifizetni a számukra aprópénznek számító sérelemdíjakat és mehet tovább a mocskolódás. A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete alapján az Origónak kétmillió forintot kell fizetni Márki-Zay Péter feleségének, Márki-Zayné Vincze Felíciának, mert valótlanul állították róla, hogy szülésznőként felelős volt csecsemők haláláért. A Mindenki Magyarországa Mozgalom vezetője és Hódmezővásárhely polgármestere, Márki-Zay Péter a Facebookon számolt be az ítéletről. Az írta, hogy szülésznő feleségét 2019 januárjában az Origo.hu tíz cikkben támadta, aki a lejáratás és zaklatások miatt abba…

Tovább olvasom

Jogerős: Az Origo és a Ripost is hazudott Hadházy Ákosról és családjáról, pert nyert a kormányt gyakran bíráló független képviselő

A módszert ismerjük, a Fidesz támadógépezete nagy nyilvánosság előtt igyekszik besározni a kormánynak nem tetsző embereket, majd pert veszít és fizet 3-4 évvel később. De valahogy az már kevesebb emberhez jut el, hogy korábbi állításaik nettó hazugságok voltak. Emlékszik még valaki erre az ügyre? Nagyon mélyen kell keresgélnünk az emlékeinkben, de az utóbbi években már a sokadik pert veszíti el a fideszes lakájmédia. Sokadszor bizonyosodik be, hogy amit híradásaikban, híreikben állítottak és állítanak, egy az egyben hazugság. A helyreigazítás mellett 1,8 millió forint sérelemdíjat is fizethet a Ripost, illetve az…

Tovább olvasom

Jogerősen is kimondták, hogy az Origo hazudott egy DK-s politikusról

Jogerősen is helyreigazításra kötelezte a Fővárosi Ítélőtábla a portált, miután az valótlanul híresztelte, hogy Gréczy Zsolt zaklatna valakit. Újabb sajtópert nyert a DK-s Grézcy Zsolt – írja a Media1. A Fővárosi Ítélőtábla jogerős ítélete szerint az origo.hu valótlanul híresztelte, hogy úgymond „Gréczy Zsolt hónapok óta zaklatja Palányi Nórát.” A bíróság döntése alapján a Gréczyt megvádoló nő nem tudta bizonyítani korábban egy videóüzenetben megjelentetett állítását. Vallomásában pedig ellentmondásba keveredett önmagával, korábbi szavait részben vissza is vonta. A Fővárosi Ítélőtábla jogerősen is helyreigazításra kötelezte a kormányközeli médiaterméket. Ugyanebben az ügyben korábban már a Lokált, a Ripostot és a…

Tovább olvasom