Alig két hete jelölt, de már közel kétmilliót költött Facebookon Tóth-Szántai

Megosztás

Gyorsan zajlanak az események az egyik miskolci polgármesterjelölt környezetében. Alig két héttel ezelőtt jelentette be Tóth-Szántai József, hogy elindul a választásokon, de azóta már magyarázkodnia kellett a támogatója miatt, a hirdetési költségei pedig közelítenek egy átlagos magyar munkavállaló félévi fizetéséhez.

Két héttel ezelőtt számoltunk be a hírről, hogy új kihívót kap Veres Pál polgármester a júniusi önkormányzati választásra. Tóth-Szántai József akkor “függetlenként” és “civilként” reklámozta magát, de a legtöbb miskolci már akkor tudta, hogy valójában a Fidesz van a háttérben. Mi is megírtuk, hogy várhatóan csak napok kérdése és a Fidesz bejelenti, mint hivatalos jelöltet.

Alig tíz nappal cikkünk megjelenését követően a miskolci Fidesz elismerte, hogy Tóth-Szántai József a párt polgármesterjelöltje. Ez már nem hatott nagy meglepetésként, hiszen addigra szinte mindenki elkönyvelte, hogy a kormánypárt áll a “független” jelölt mögött, hiszen a kevesebb mint egy hónappal korábban bejegyzett egyesület nyilván nem rendelkezik milliós forrásokkal ahhoz, hogy elárasszák a teljes internetet a jelölt hirdetéseivel.

Lapunk online szavazásán már akkor a voksolók 82 százaléka biztosra vette, hogy a “független” jelölt valójában a Fidesz jelöltje. A cikkben egyébként feltártuk azt is, hogy Tóth-Szántai több szálon is kötődik Mészáros Lőrinchez.

A hivatalos bejelentés időzítése sem volt túl szerencsés, mert ekkor éppen tombolt a Fidesz-KDNP-t átszövő pedofilbotrány, emiatt a jelölt magyarázkodásra is kényszerült. Enyhe vigasz lehet, hogy ez a Facebook bejegyzése teljesített a legjobban, igaz, csak erre a bejegyzésre elköltötte egy átlagos munkavállaló havi bérét, 200-250 ezer forintot. Az összeg várhatóan tovább fog még növekedni, mert a hirdetés jelenleg is aktív és a költségek feldolgozása akár 48 órát is igénybe vehet.

A Facebook nyilvánosan elérhető adatai szerint ennyi ment el hirdetésre

Tóth-Szántai József Facebook költései országosan is kiemelkedőnek számítanak. Az elmúlt hét napban majdnem bekerült a tíz legtöbbet költő oldal közé, a 11. helyet szerezte meg végül. Előtte a listán csak a Megafonos influenszerek, Magyarország kormánya és az Origo hírportál található. Összességében az elmúlt 7 napban 816 ezer forintot költött csak a META (Facebook és Instagram) rendszerében hirdetésekre. Ez azt jelenti, hogy egy nap alatt átlagosan 116 ezer forintot fordított reklámra az a jelölt, amelynek szlogenje az “Ismerjük egymást!”.

Az utóbbi egy napban aztán még tovább sikerült fokozni a hirdetési költéseket, a legfrissebb adatok szerint már a 7. helyre jött fel, a napi összeg pedig egészen 136 ezer forintig emelkedett.

Mindez megközelíti azt az összeget, amit egy minimálbérért dolgozó munkavállaló egy hónap alatt keres meg (177 000 forint). Tóth-Szántai ezt egy nap alatt elhirdette Facebookon. Ha összegezzük az elmúlt két hét költéseit, akkor azt látjuk, hogy összesen 1,7 millió forintot költött kizárólag Facebook és Instagram hirdetésekre. Ebben az összegben tehát nincs benne a Google hirdetésekre fordított pénz. A keresőóriáson megjelent hirdetésekről annyit tudunk, hogy összesen 89 darab különböző reklámot futtatott. Ott azonban valamilyen oknál fognak nem politikai jelöltként van feltüntetve, így nem látható, hogy pontosan milyen összeget költött. Azonban a hirdetések száma magasabb, mint Facebookon, így ebből kiindulva az elköltött összeg is legalább akkora lehet. A 89 hirdetést egyébként itt böngészheti.

Fotó: Tóth-Szántai József Facebook

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek