Az osztrák cégre fogta teljes egészében a közlekedési miniszter, hogy nem sokkal az átadása után már repedezni kezdett, majd veszélyesen elmozdult, megsüllyedt a frissen átadott M30-as gyorsforgalmi Szikszónál. Lázár kígyót-békát kiabált a Strabagra és az állami beruházásokból ki is akarta tiltani. Ehhez képest számtalan friss projektet bíznak rájuk. Ki érti ezt?
Lehet, hogy mégsem az osztrák cég munkájában volt a hiba, amiért az M30-as balesetveszélyesen megsüllyedt és másfél éve lezárva árválkodik? Lázár János teljes mértékben a Strabagra hárította a felelősséget és azt is hibának nevezte, hogy velük szerződtek, ehhez képest… megint mást mutat a valóság, sorra kapja a megrendeléseket a “hibás” cég.
„A Strabag nem jó vállalat, nem jól dolgozik, semmi szükség nincs arra, hogy Magyarországon megbízást kapjanak” – mondta alig fél éve az osztrák építőipari óriáscégről Lázár János építési és közlekedési miniszter, akinek a javaslatára azóta el is fogadta az Országgyűlés a sokak által Strabag-törvénynek is hívott, állami építési beruházásokra vonatkozó módosítást.
Lázár János azután jelentette ki januárban Miskolcon, hogy a Strabag számára nem szívesen látott vállalkozás az állami építési beruházásoknál, hogy a 2021-ben átadott M30-as autópálya Szikszó és Miskolc közötti szakasza alig 2,5 év használat után 150 méter hosszan megcsúszott. Tavaly februárban le kellett zárni, amíg a Strabag kijavítja.
A miniszter idén januárban keményen nekiment a Strabagnak: „A károk helyreállítása a Strabag felelőssége. A rosszul végzett munka miatt az út teljes újjáépítése szükséges (…) ez 4-5 milliárd forintjába fog kerülni. Mindenért a Strabag viseli a felelősséget (…) ha őszig nem tudja helyrehozni, akkor már fizetni is fog nekünk” – mondta Lázár, jelezve:
„A Strabag elrontotta a kivitelezést, nyilvánvaló hiba volt a megbízása.”
Erre Lázár februárban rá is erősített. Kijelentette: „Amíg nem hajlandók orvosolni a problémát, addig a Strabaggal semmilyen szerződést nem írok alá, és megtiltom a kivitelezőknek, hogy alvállalkozóként a munkájukat igénybe vegyék.” Hozzátette: „Ha a hibát nem javítja ki, a Strabagnak Magyarországon semmiféle keresnivalója nincs.”
Nem sok jót ígért Lázárnak az említett törvénymódosítás elfogadása előtti kijelentése sem áprilisban. Közölte: „Szigorúbb törvény a magyar kis- és közepes vállalkozások védelmében! Magyarországon az építőiparban túl sok a külföldi! A Strabag, a Colas, a Swietelsky a magyar vállalkozások elől veszi el a munkát! Ez így nem maradhat!”
Ehhez képest az év eleje óta és jelenleg is több nagyszabású magyarországi állami beruházás kivitelezésében vett vagy vesz részt a Strabag. Ilyen például a mohácsi Duna-híd-projekt – itt alvállalkozó –, de dolgozik a Strabag a Zala Zone tesztpályáján és a Déli körvasút építésének II. ütemén, vagyis a Nádorkert-projekten is.
Az pedig friss hír, hogy a Strabag szerepet kapott az egyik legnagyobb állami beruházás, a Liszt Ferenc repülőtér új terminállal bővítésében – illetve egyelőre annak előkészítő munkálataiban. A Magyar Építők cikke szerint a Strabag földgyalukkal dolgozik a terepen, ahol egy 360 méteres támfalat építenek. (via Hvg.hu)


Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!