Többmilliós kampánnyal hirdetik a hazugságot, hogy az ellenzék fizetőssé tenné az egészségügyet

Megosztás

Minden egyes ellenzéki egyéni képviselőjelölttel elkészült a grafika, hogy ezzel célzottan érhessék el a Facebook közönségét – a trükk, hogy az erre költött pénz nem is számít majd bele később sem a kampányfinanszírozásba.

A kormánypárt oldaláról egy ideje fő vezérfonalnak számít az az állítás, hogy Márki-Zay Péter és az ellenzék fizetőssé tenné az egészségügyet. Ezt az üzenetet pedig igyekeznek is minden fórumon átadni: a Facebookon minden egyéni jelölttel párosítva elkészítettek egy grafikát ennek kapcsán, hogy az adott választókerülethez tartozó embereket is célozni tudják a hirdetésekkel.

A fenti montázson a hét borsodi körzet jelöltjeivel (meg persze Gyurcsány Ferenccel) készült hirdetések látszanak, az alábbi ábrán pedig összegyűjtötték mind a 106 egyéni választókerület ellenzéki képviselőivel legyártott képeket:

Ami a hirdetések érdekessége, hogy nem a Fidesz vagy éppenséggel az adott választókerület kormánypárti képviselője finanszírozza a célzott kampányt, hanem a Facebook adatbázisa szerint az Aktuális nevű oldal. Bár híroldalként van aposztrofálva, az ott megjelenő tartalamakat áttekintve egyértelművé válik, hogy a kormánynak kedves propagandát terjesztik.

A Facebook hirdetési adatai alapján az Aktuális nagyságrendileg 16 millió forintot költött az elmúlt hét napban, ami azt jelenti, hogy körzetenként átlagosan 150 ezer forinttal célozhatták meg a helyi választókat az üzenetükkel.

A fenti 121 milliós érték az oldal teljes költése annak indulása óta

Mindez pedig azért fontos, mert egy-egy képviselőjelölt legfeljebb ötmillió forintot költhet a kampányára mindenestül a kampányidőszak hivatalos, február közepi kezdetétől számítva – ebbe azonban nyilvánvalóan nem számítanak majd bele azok az összegek, amelyeket nem ők vagy a pártok, hanem egy-egy tőlük függetlenként beállított oldal költ el ilyen céllal. Hasonló jelenség figyelhető meg a Megafonnál, amelynek „influenszerei” a Telex heti rendszerességgel jelentkező lájkbajnokságának adatai alapján az egyik legnagyobb hazai politikai-közéleti hirdetővé vált a Facebookon, és szintén a Fidesz üzeneteit közvetíti.

A mostani hirdetés még nem esik ebbe a kategóriába, hiszen még eleve nem kezdődött meg a hivatalos kampányidőszak, éppen ezért egyelőre a politikusok költései sem számítanak – ezért is tudott a múlt héten Kiss János, a borsodi második választókerület fideszes jelöltje országos szinten kiemelkedő pénzt elhirdetni a közösségi oldalon.

Arról, hogy kik indulnak megyénk választókerületeiben ellenzéki és kormánypárti oldalról, itt írtunk részletesen.

Related posts