Hogyan lesz több vásárló a honlapodon?

Megosztás

Nagyon sok weboldalnál figyelhető meg, hogy van egy elkapó (landing) oldala. Ez az az aloldal, ahová irányítják a látogatókat. Általában az ilyen landing oldalakon van egy megrendelőlap vagy megrendelés gomb, amellyel a vásárlást le lehet bonyolítani. A statisztikák alapján 100 látogatóból egy vásárol. Hogyan lehet ezen a konverziós arányon javítani?

Attól, hogy több látogatót terelünk a honlapra, a konverziós arány még nem javul. Javítani kell azokon a folyamatokon, elemeken, amelyek a látogatóból vevőt faragnak. Ezt a technikát nevezzük konverzió optimalizálásnak.

A vásárlások összértékének növelése

A konverzió optimalizálás célja nem feltétlenül a vásárlók mennyiségének növelése, hanem az, hogy a vásárlók többet költsenek a weboldalon, mint eddig. A mennyiségi növekedés is egy módja a bevétel növelésének, de nem az egyetlen.

A konverziót lehet például azzal is javítani, hogy a landing oldalon nem egy megrendelés van, hanem egy hírlevél-feliratkozás, és a feliratkozókat végigvisszük egy többlépcsős e-mail marketing folyamaton, melynek végeredménye a nagyobb arányú vásárlás. 

A vásárlások összértékét lehet az árak emelésével vagy az átlagos kosárérték növelésével emelni. Az online marketingben ennek legklasszikusabb módszerei a keresztértékesítés (cross sell) és a felülértékesítés (upsell). A törzsvásárlói rendszer, az újbóli vásárlás ösztönzése, az egyszeri kihagyhatatlan ajánlatok mind-mind növelhetik a bevételt. 

A konverzió optimalizálás eszközei

A konverzióoptimalizálás bár ismert fogalom, mégsem mindenki ugyanazt érti alatta. A Klikkmarketing többéves tapasztalattal rendelkezik a konverzió optimalizálásban, ebben a cikkben az ő értelmezésüket vesszük alapul.

  1. Konverziós arány optimalizálása a landing oldalakon
  2. A látogatások által generált forgalom optimalizálása
  3. A felhasználói útvonal optimalizálása
  4. Köszönőoldalak tuningolása
  5. Online marketingstratégia optimalizálása
  6. A vállalkozás teljes egészének optimalizálása

A mennyiségi növelést sokszor apró változtatásokkal, kiemeléssel, gombok, űrlapok áthelyezésével is el lehet érni. A minőségi javulást a célcsoport pontosabb meghatározásával, ezáltal a Facebook- és Google-hirdetések célzásainak módosításával szintén viszonylag könnyen meg lehet valósítani. A köszönőoldalak lehetőségeinek kihasználásán is lehet az esetek nagy többségében javítani.

A felhasználói élmény fokozása még nem tipikus módszer a magyar weboldalakon. Sok a kiaknázatlan lehetőség e téren. Elérni, hogy a látogató ne csak az első bekezdésig jusson el az olvasásban, hanem végigmenjen azon az útvonalon, amelyet mi terveztünk neki, ehhez már kell szakmai tapasztalat is. Egy összehangolt online marketingstratégia még ennél is nagyobb hozzáértést, a vállalkozás teljes működésének optimalizálása pedig nagyfokú rendszerszemléletet és rálátást igényel.

Kapcsolódó cikkek