Hogyan kerüljük el a vállalati konfliktusokat?

Megosztás

Önnek is van olyan kollégája, akit nem kedvel? Akivel valamilyen oknál fogva nem szeret együtt dolgozni? Kevés olyan ember van, aki ne érzett volna már ilyet életében. Nézzük meg, hogy van-e a problémára megoldás!

Nem csak emberek között létezik ilyen

Azt hihetnénk, hogy csak személyek között fordulhat elő egy ilyen viszony, pedig különböző szervezeti egységek esetén is rendszeresen megvan ez a probléma. Persze ha túlságosan nagy teret engednek a résztvevők az ellenséges hangulatnak, az könnyen az együttműködés rovására mehet. Ilyenkor törvényszerű, hogy egy idő után a vezetőség fülébe is eljut a híre a kakaskodásnak, aminek következtében érkezik az utasítás, hogy szüntessék be az ellenségeskedést. Ez néhány napig könnyen kivitelezhető, de rövid időn belül ismét felüti a fejét az ellenszenv. Mi a teendő, hogy ezekre ne kerüljön sor?

Az egyik legegyszerűbb módja az ellenséges hangulat megszüntetésének, hogy sor kerül egy tisztázó beszélgetésre a felek között. Ehhez érdemes egy harmadik fél jelenlétét igénybe venni, hiszen így nem csaphat át személyeskedő sértegetésbe a megbeszélés. Ezzel a módszerrel érdemes megpróbálkozni, hogy feloldhassuk a problémát.

Az okok és a megelőzés

Az emberek jelentős része, természetéből adódóan az okokat firtatja, ha el szeretné kerülni a hasonló eseteket. Az ellenséges hangulat leggyakoribb oka a nem megfelelő kommunikáció. Sajnos ez a probléma még napjainkban is meglehetősen gyakori. Bár egy vállalat lényege, hogy több, hasonlóan tehetséges ember egy helyen és időben, egyazon célért tevékenykedjen, ettől függetlenül a vállalaton belüli kommunikációt a mai napig mostoha gyerekként kezelik. Ha pedig ez a fontos szegmense nem stimmel a cégnek, akkor könnyen probléma alakulhat ki a többi területen is.

Attól függetlenül, hogy mindenki a saját munkáját végzi és azért felel, az együttműködés minden esetben inkább gyümölcsöző, mintsem hátráltató tényező. Ha pedig nem engedünk rálátást a többieknek a munkáinkra vagy azok folyamatára, akkor menthetetlenül egyedül maradunk a tevékenységünkkel. Hogy ezt kiküszöböljük, mindenképp elengedhetetlen a megfelelő kommunikáció a vállalat különböző rétegei, szervezeti egységei között. Rengeteg konfliktus előzhető meg a hatékony kommunikációval.

Nem szégyen, ha valaki nem tudja megoldani ezt a felmerülő problémát egyedül, hiszen ebben a folyamatosan változó helyzetben nagyon gyorsan és hatékonyan kellene reagálni. Az Ispiro Consulting pont a vállalati kommunikációnak a segítésére szakosodott, így nyugodt szívvel kereshetjük, ha probléma merülne fel. A különböző állapotfelmérések során fény derülhet a problémák gyökerére, amit már sokkal könnyebb orvosolni. Ha ezeket kézzelfoghatóvá tesszük, akkor sokkal könnyebb rájuk reagálni és megtalálni a megfelelő megoldást, így pedig elkerülhetjük a veszteségeket. 

Kapcsolódó cikkek