A manapság a munkaerőpiacon tapasztalható körülmények indokolttá teszik, hogy egy cég megfelelően tudja kommunikálni magáról, hogy igenis jó náluk dolgozni. Nagyon is létező jelenség az, amikor egy munkahely „szerethető”. Ebben a bejegyzésben pontosan ennek a szerethetőségnek a legfontosabb összetevőit mutatjuk be.
Egy szerethető munkahely első számú ismérve az őszinte kommunikáció
A DreamJo.bs kezdeményezéséből létrejött Szerethető Munkahelyek Díj arra biztatja a hazai munkaadókat – kis- és nagyvállalatokat egyaránt – hogy mutassák meg, miért jó náluk dolgozni, mert igen, egy munkahelyet is lehet szeretni.
A tapasztalataink alapján sok cégben kétes érzések merülnek fel a nevezéssel kapcsolatban: bár nem szeretnének kimaradni a szerethető munkahelyek sorából, mégis félnek belevágni, mert felmerül bennük, vajon elég szerethetőek e?
Pedig a tapasztalatok alapján minden egyes vállalkozásnál felfedezhető legalább egy olyan tényező, ami mint munkahelyet szerethetővé teszi a dolgozók körében. Ez sokszor olyan egészen kis dolgokban nyilvánul meg, mint például egy közösen ápolt hagyomány, egy máshol indokolatlanul fontosnak vélt szabály hiánya, közös céges reggeli, vagy kiemelt rugalmasság a gyermeket nevelő munkatársakkal szemben. A kulcs az, hogy a vezetés felismerje a „szerethető munkahellyé válás” apróbb összetevőit is, kellő önismerettel értékeljék a saját cégüket, illetve őszintén kommunikálják legfontosabb értékeiket a külvilág felé.
Kiemelten fontosak a szerethető munkatársak és a cégvezetés
Amikor egy munkahelyen valódi csapatszellem alakul ki, oda szívesen járnak be a dolgozók. Ha ezt sikerül elérni, akkor nem kell a folyamatos fluktuációtól tartani, mert a kollégák nem gondolkodnak a váltáson. Ezt érdemes olyan formán is kihasználni, hogy egy leendő munkatársat már a kiválasztáskor bemutatunk a csapatnak, így elősegítve a közösség további épülését.
A cég vezetőinek ennél is fontosabb szerepük van a szerethető megítélés kialakításában. A munkavállalók valósággal szomjazzák az együttműködést, a nyitottságot, a rugalmasságot és a példamutató vezetői magatartást. Ahogyan egy rossz vezetés negatív híre elriaszthat valakit a csatlakozástól, úgy a jó vezetés hosszú távú bizalmat és lojalitást eredményezhet a legtöbb munkavállalónál.
A szakmai fejlődés támogatása és a javadalmazás, ami szerethetővé tesz egy munkahelyet
Mindig is szerethető lesz a munkavállalók körében az a cég, amelyik kiemelt figyelmet fordít dolgozóinak fejlődésére. Többek között havi rendszerességgel működő „one to one” megbeszélések, tréningek, konferenciák és speciális mentorprogramok is eredményesen képesek támogatni ezt a fajta törekvést.
Mindezek mellett nem hagyható figyelmen kívül a munkatársak részére fordított javadalmazás mértéke sem. A fizetés önmagában ma már egyre kevésbé mérvadó, ellenben a felsorolt többi szemponttal összhangban igenis meghatározó faktort jelenthet a dolgozói elégedettség kialakulásában.