Stadion, villamos, turistaház – Borsod mindent visz, ha szavazáson dől el az elsőség

Megosztás

Hazánkban és Európában már több szavazós versenyen is győzelmet arattunk természeti kincseinket és megyénk értékeit felhasználva. Ilyenkor persze mi magunk is hozzátettük saját voksainkat a megmérettetéshez, most pedig ismét adódott újabb lehetőség, hogy ezt megtegyük.

Mi borsodiak és legfőképp a miskolciak országszerte híresek vagyunk megyénk mindenek felett álló szeretetéről és reklámozásáról. A büszkeségtől dagadó mellkasokból gyakorta szakadnak fel a jól ismert szlogenek: „Sorsod Borsod”, „Borsodba születni kell”, „Borsod nektek kemény dió”. És valóban az.

Mind tudjunk, hogy ez a régió nem feltétlenül tartozik hazánk legélhetőbb területei közé. Szinte olyan, mintha a helyieknek nem maradt volna más, csak a lokálpatriotizmus, de úgy tűnik ez nekünk épp elég, sőt az itteniek küzdőszelleme régre nyúlik vissza. Emelt fővel viseljük nehézségeinket, és így talán még meghökkentőbbnek hatnak országos, illetve nemzetközi szinten elért eredményeink. Nem csoda hát, ha lehetőség szerint szavazatainkkal próbálunk mindent megtenni, hogy sikereink sorát bővítsük és megmutassuk a világnak milyen az igazi borsodi virtus.

Legújabb sikerünket az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ pályázatán arattuk. Ötödik alkalommal megrendezett versenyükön ugyanis a Turistapark Szentlélekkel elnyertük az “Év Turistaháza” díjat. A magyar túrázók és természetkedvelők egyik kedvenc célpontja 1822 érvényes szavazattal szerezte meg a megtisztelő címet. A 750 méter tengerszint feletti magasságban található park egyébként nem csak a legszebb, de az ország legmagasabban fekvő kempingje is.

Turistapark Szentlélek – Fotó: Miskolc Aktuál

Világos tehát, hogy városunk lakói előszeretettel nyilatkoznak akkor is, ha egy jól hangzó dicséreten kívül látszólag semmi hasznuk nem származik belőle.

E jelenség okáról Szabó-Tóth Kinga szociológust, a Miskolci egyetem docensét kérdeztük, aki elmondta: alapvetően az emberek identitását meghatározza, hogy ki hol él, melyik csapatnak drukkol, milyen közösséghez sorolja magát.

Országosan ez ránk különösen jellemző, kutatások szerint stabilan röghöz kötöttek vagyunk. Ezt az is bizonyítja, hogy a nyugati mintához képest mi még mindig szívesebben vásárolunk lakást, mint bérelünk. Lakóhelyünk értékeinek hangsúlyozása településmarketing és turisztika szempontjából is fontos. Mindez egy dinamikus folyamat, újabb és újabb megerősítést igényel, melynek remek eszköze a szavazás, a város szimbolikus és ikonikus jelképeinek kiemelése. A voksolás felerősíti az érzelmi kötődést és afféle presztízskérdéssé válik, az eredmények pedig a büszkeség érzését keltik. Mindemellett az emberek többsége nem akar kimaradni a szavazásból, így ez egy önmagát gerjesztő tömeghatás is, amit tovább erősít a Covid óta még erősebben hódító internet által kínált könnyű hozzáférés is. 

Az idei versengésben egy újabb Borsod-Abaúj-Zemplén megyei különlegesség is részt vesz, mégpedig a mindössze 900 főt számláló Bodrogkisfalud településén álló, gyönyörű öreg tölgy. Az Ökotárs Alapítvány július 1. és szeptember 30. között “Az év fáját” kereste, a szépséges növény pedig bekerült a döntősök közé. Koncz Zsófia, Borsod megyei kötődésű politikus, családokért felelős államtitkár Facebook posztjában arra biztatta a helyieket, hogy fogjanak össze és juttassák dobogóra szavazataikkal az öreg tölgyet. A szavazás azóta már lezárult, az eredményhirdetés pedig október közepén esedékes. A stadion, a villamos, a turistaház és az egyetem győzelme mellett igazán nagy sikernek számítana, ha ez alkalommal is a borsodiak vinnék el a pálmát… vagy a tölgyet.

Fotók: Koncz Zsófia Facebook, Szemelvények Miskolc város történelméből

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz.

Kapcsolódó cikkek