Az Andrássy Kúria & Spa és a Tokaj Hegyalja Egyetem (THE) megállapodást kötött duális képzés indításáról, amely lehetővé teszi az egyetem hallgatóinak, hogy a hotelben gyakorlati tapasztalatot szerezzenek.
A megállapodás értelmében a vendéglátás és turizmus szakos diákok a tarcali ötcsillagos Andrássy Kúria & Spa hotelben sajátíthatják el a szükséges ismereteket és készségeket. Így nemcsak elméleti tudásra tesznek szert, hanem közvetlen tapasztalatokat is gyűjtenek egy működő gazdasági egységben.
„Az együttműködés révén a diákok valós munkakörnyezetben tanulhatják meg a legmagasabb színvonalú szolgáltatások nyújtásának fortélyait, biztosítva ezzel az iparág jövőbeli vezető szakembereit” – mondta Kéri Szabolcs, a THE rektora. Somlyai Zoltán, a BDPST Hotel Management Zrt. vezérigazgatója szerint ez a gyakorlatorientált megközelítés lehetővé teszi a hallgatók számára, hogy hatékonyan integrálódjanak a turisztikai iparágba, és vonzó szakmai lehetőségeket találjanak a tokaji régióban.

Az Andrássy Kúria & Spa korábban Mészáros Lőrinc tulajdonában volt, mielőtt a miniszterelnök vejének, Tiborcz Istvánnak a BDPST nevű cégbirodalmába került 2019-ben.
Akkor a hotel felújítására 320 milliós vissza nem térítendő állami támogatást kapott a Mészáros-féle cég, amiből aztán 12 új szobát, kültéri medencét, valamint egy esküvők és konferenciák számára kialakított rendezvényhelyszínt is kapott a hotel, mely a megye első ötcsillagos szállodája lett.
A sárospataki központú, nagyon kevés hallgatóval működő, alapítványi Tokaj-Hegyalja Egyetemet ugyancsak erősen megtámogatták létrejöttekor, a megalapítása után fél évvel 75,5 milliárd forintot kapott az államtól az egyetemet fenntartó vagyonkezelő alapítvány. Ez azt jelentette, hogy egy nappali tagozatos diákra kb. kétmilliárd forint jutott, akkor ugyanis 38 hallgatóval működött az intézmény, aminél az oktatók száma is 43 volt. (Emellett 215 levelezős hallgató is tanult a THE-n.)
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!