Mire gondolt a képviselő? – különvélemény

Megosztás

Április elsejétől egy menetjegy áráért vásárolhatnak bérletet a 14 év alatti gyermekeiknek a miskolci szülők, hiszen a miskolci közgyűlés március 11-i rendkívüli ülése közel egyhangúlag döntött erről.

Veres Pál polgármester még hónapokkal ezelőtt jelentette be közösségi felületén, hogy egy hosszútávú közlekedésfejlesztési projekt első lépéseként a 14 év alatti miskolciak ingyenesen utazhatnak majd az MVK Zrt. járatain. A bejelentést nagy öröm és várakozás fogadta, hiszen sok ezer család zsebében marad sok ezer forint havonta.

Az ember azt gondolná, hogy egy ilyen ötlet egyöntetű támogatást élvez, különösen ha azt a város polgármestere javasolja úgy, hogy a kormány igen hasonló kedvezményeket vezetett be a helyközi tömegközlekedésben.

Azonban Miskolcon ez mégsem így történt, hiszen a városi közgyűlés március 11-i rendkívüli ülésén két képviselő mégsem támogatta a javaslatot: Badány Lajos alpolgármester és Pakusza Zoltán, a Mi Hazánk képviselője. Míg Badány Lajos közlekedésért felelős alpolgármester esetében talán érthető is a tartózkodás, hiszen látva a közgyűlési többséget, kockázat nélkül inthetett költségvetési óvatosságra szimbolikus tartózkodásával, Pakusza képviselő úr esetében ez már kevésbé érthető.

Különösen úgy, hogy a Mi Hazánk sorait erősítő volt polgármesterjelölt esetében egy hasonló eset már néhány hónappal korábban is előfordult. Akkor a várost vezető frakció arról döntött, hogy 2023. október 14-től a 6-os busz vonalán is 14 fordulóval több autóbusz közlekedjen. A közgyűlésen az előterjesztéshez Pakusza képviselő módosító javaslatot nyújtott be, amiben az eredeti menetrendhez képest csupán kettővel több fordulót indítványozott, vagyis tizenkettővel kevesebbet, mint a városvezetés előterjesztésében szerepelt. Pakusza képviselő úr „járatcsökkentő” elképzeléseit szerencsére (Bazin Levente perecesi képviselő javaslatára) a közgyűlés nem támogatta, így 2023. őszétől tizennégy több fordulót járnak a buszok Pereces irányába.

Néha olyan jó lenne belelátni a képviselők fejébe, hogy egy olyan esetben, mikor nem szavazzák meg a 14 éven aluliak (szinte) ingyenes közlekedését, vagy a lehetségesnél kevesebb járatot szeretnének, vajon kit képviselnek? A miskolciakat, a pereceseiket? Vagy valami képzeletbeli ellenállást? Talán sosem tudjuk meg a választ.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek