A jegyek és bérletek közel tizenhat százalékát automatákon keresztül veszik meg Miskolcon, írja a Minap, emellett az utasok nagyjából tíz százaléka a gyorsaságot és kényelmet biztosító applikáció segítségével vásárol.
A Miskolci Napló megkérdezte Gadnai-Bodnár Évát, a közlekedési zrt. operatív igazgatóját, aki elmondta, a terveiket a valóság felülírta. „Az utasok szívesebben vásárolnak automatákból, mint telefonos applikációból, úgy tűnik, hogy a többség még mindig ragaszkodik ahhoz, hogy kézzel fogható legyen a jegye és a bérlete.”
Hozzátette, az automatákhoz köthető értékesítés emelkedő tendenciát mutat. „A pénztárakban az utasok közel háromnegyede vásárol, a maradék nagyjából tíz százaléknyi forgalmat a telefonos applikáción keresztüli értékesítés adja.”
A három legnépszerűbb automata a Tiszai pályaudvaron, a Tapolcai elágazásnál és a BOKIK székháznál található. A Miskolc Városi Közlekedési Zrt. igazgatója úgy véli, a gépek megbízhatóak, hibák csak ritkán fordulnak elő.
A két éve bevezetett új rendszer hatására csökkent a járművezetőnél megvett jegyek száma. Elképzelhető, hogy hamarosan új automaták kihelyezésére is sor kerül, de jelenleg az online értékesítési lehetőségeket szeretnék maximalizálni.
Az MVK jegy-és bérletautomaták a nap 24 órájában üzemelnek, 10 féle jegy és 34 féle bérlettípus vásárlására biztosítanak lehetőséget, kizárólag bankkártyás fizetéssel.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!
Kép: MiNap