Akkor itt jók lennénk? A 10 legveszélyesebb hazai út egyike sem BAZ megyei

Megosztás

A vizsgálat szerint egyetlen borsodi út sem került a legveszélyesebb tíz szakasz közé. Igaz, itt a balesetveszélyességüket vizsgálták és nem az állapotukat. 80 baleseti gócpontot is górcső alá vettek.

Nemrégiben közölt egy elemzést a veszélyesnek ítélt utakról a Magyar Közút Nonprofit Zrt. a 2020-tól 2022-ig terjedő időszakban mért adatok alapján. Ez alapján az 51-es/510-es út dunavarsányi, valamint a városkörnyéki szakasza bizonyult az ország legveszélyesebb útjának 33-as súlyozott balesetszámmal. 

A baleseti okok elemzése és a helyazonosítók vizsgálata alapján 79 baleseti gócpontot azonosított a Magyar Közút Nonprofit Zrt. – a 2020-2022-es személysérüléses baleseti adatok alapján -, amelyekre vonatkozóan beavatkozási javaslatokat is készítettek – tudhattuk meg Pécsi Norbert Sándor kommunikációs osztályvezetőtől, akinek szavait a Minap.hu idézte. Tájékoztatásából az is kiderül, hogy attól, hogy egy úton található „baleseti góchelyt”, még nem nyilvánítható az egész út veszélyesnek és semmiképpen sem nevezhető „halálútnak”, ahogyan sokan aposztrofálják ezeket. Viszont egy út lehet a legrosszabb baleseti mutatószámokkal rendelkező úgy, hogy nincs rajta baleseti góchely. Sőt, a baleseti góchely jobb, mint egy „halálút”, mert be tudnak avatkozni lokálisan – emelte ki a kommunikációs munkatárs. 

Mi a helyzet Borsod-Abaúj-Zemplén megyében?

A korábbi években a 26-os és a 37-es főút a baleseti statisztikák alapján rendszeresen kiemelt helyen volt Magyarország veszélyes útjai között. Azonban az elmúlt évek fejlesztései nyomán Borsod-Abaúj-Zemplén megye több főútján országos viszonylatban kedvezőbb a helyzet. A személysérüléses balesetek száma alapján 2020-ban nem volt benne sem a 26-os főút, sem a 37-es főút az első 18-ban.

2022-ben a 26-os főúton 46, a 37-es főúton 24 személysérüléses baleset történt, amellyel a 24., illetve a 61. helyet foglalják el a fenti sorrendben. Tehát nincs helyük továbbra sem a „legrosszabb” baleseti helyzetű utak között.

A 26-os főút új elkerülő szakaszának 2023 decemberi átadása (260-as főút, Sajószentpéter–Berente elkerülő) valószínűleg tovább javít a baleseti helyzeten. 2023 májusában pedig teljesen elkészült a 37-es főút kétszer kétsávos bővítése Gesztely és Szerencs között. Mindkét út baleseti, forgalmi adatainak elemzése a tavalyi és az idei adatok ismeretében történhet majd meg – tudatta a Magyar Közút. 

Fotó: Bujdos Tibor/Boon

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek