Ismét a második legproblémásabb volt a miskolci vasútvonal

Megosztás

A 2023-as teljes összesítést követően a záhonyi vonal mögött a második legmegbízhatatlanabb volt a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely vasútvonal. Régóta bérelt helyünk van a legrosszabbak között, még MÁV-os mércével nézve is.

Az idei évet is “erősen” kezdte a MÁV, január elsején hétfő reggel 4:56 és 8:16 között hét poszt került ki nem induló, nem onnan induló, máshová vagy más úton menő, esetleg pótlóbusszal helyettesített vonatokról. Konkrétan: a Miskolc-Tornanádaska vonalon pótlóbuszt kellett forgalomba állítani három vonat helyett, a Miskolc-Ózd vonalon műszaki ok miatt 30-50 perc késések lettek, Szentlőrinc és Sellye között pedig bemondták, hogy egész napra pótlóbuszok váltják fel a vonatokat – és csak ez után kelt fel a Nap először az évben. Így kezdődött 2023 első napja a magyar vasúton, és az év későbbi része sem lett sokkal jobb.

De még tekintsünk vissza egy kicsit a tavalyi évre, a hvg.hu ugyanis összeszedte a legproblémásabb vonalakat. A hibalistát a Mávinform honlapján megjelent hírek alapján rakták össze. Egy hibapont járt az egy órán belüli késésekért, kettő az egy óránál nagyobb késésekért, minden további óra egy-egyet ért, és fél pont járt, ha csak egy vonat késett vagy egy vonatpár maradt ki.

Összesen 2804 hibapontot osztottak ki, majdnem 500-zal többet, mint 2022-ben, és szinte pontosan ezerrel többet, mint 2021-ben. Ez nem csak azt jelentheti, hogy több hiba történt, hanem azt is, hogy jobb lett az utastájékoztatás, írja a lap.

A legproblémásabb vonal tavaly – ahogy 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben is – a Budapest-Záhony vonal lett, benne a monori, ceglédi elővárosi vonatokkal és a debreceni, nyíregyházi járatokkal. 260 hibapontot kapott, 46,5-tel többet, mint egy éve. Második a Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely, harmadik Budapest-Lőkösháza vonal lett.

A legrosszabb nap

Ha az olyan napokat nem számoljuk ide, amikor a vihar egyszerre tarolja le az ország szinte minden jelentős vasútvonalát, akkor augusztus 24-e volt a legrosszabb napja tavaly a magyar vasúti forgalomnak. Egy békés csütörtök, napközben 31 fokkal, gyenge széllel, szóval semmi olyan dolog nem történt, ami megboríthatná a közlekedést. Aznap hajnalban a Nyugati pályaudvar lehalt felsővezetéki zárlat miatt, ami egyszerre ütötte ki a váci, a veresegyházi, az esztergomi, a ceglédi és a lajosmizsei vonalat, napközben Szeged és Hódmezővásárhely között egy váltóhiba okozott késéseket, Kisvárda és Záhony közt is eltűnt a feszültség a vezetékből, egy Hódmezővásárhelyről Kiskunfélegyházára tartó motorvonat megállt Mindszenten és nem tudott továbbmenni, egy Hódmezővásárhely-Szentes közöttre várt vonat már elindulni sem tudott, a székesfehérvári vonalon egy sorompó tönkrement, ezért minden csak lassabban tudott haladni, este egy Salzburgba tartó EuroNightot több mint egy óra késéssel hoztak menetképes állapotba, Pápa és Csorna között hajnaltól késő délutánig nem volt vonat, csak pótlóbusz, és 23 további alkalommal adtak hírt egy-egy vonat késéséről vagy kimaradásáról.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek