A Miskolci Televízió Kilátó című műsorában az utóbbi időben sokak által kritizált turbókörforgalomról volt szó, a kérdésekre Molnár Emil r. alezredes, a Miskolci Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője, valamint Mokrai Mihály önkormányzati képviselő válaszolt.
A közlekedésrendészeti osztályvezető szerint a negatív felhangok ellenére a körforgalom működik, de valóban nem olyan szinten, mint várták. Ennek több oka van, egyrészt kezdetben nem olyan lámpaciklus működött rajta, mely kedvezett volna azoknak a forgalmi irányoknak, melyeket a közlekedők kedvelnek. Ezt a problémát a lámpaváltások áttervezésével azóta kiküszöbölték, azonban a kezdeti nehézségek után úgy tűnik, hogy az emberek inkább a Soltész Nagy Kálmán utca felé kerülik a körforgalmat, ez pedig nagymértékben megterheli azt az útvonalat. A másik ok pedig, amit az alezredes említett, az új dolgoktól való félelem; sokan nincsenek hozzászokva a többsávos körforgalmakhoz, ezért inkább választják az úgymond “egyszerűbb” megoldást. Ebből kifolyólag az osztályvezető arra szólította fel a közlekedőket, hogy bátran használják a turbókörforgalmat, és ha netán rossz sávot választanak, ne próbáljanak meg erőszakosan sávot váltani, mert az a néhány száz méteres kitérő még mindig a kisebbik rossz a több százezer forintos javítási költségekhez képest, ami a balesetek okozata.
Mokrai Mihály képviselő elmondta, hogy valóban sok panasz érkezett hozzá a turbókörforgalommal kapcsolatban, melyeket a lámpák pontos beállításával, illetve a körforgalom használatát megkönnyítő kiegészítő táblák felszerelésével orvosoltak. A képviselő meglátása szerint az emberek kezdetben valóban idegenkedtek a körforgalomtól, viszont már egyre többen használják. Hozzátette, a koncepciót akkor lehetne teljeskörűen kihasználni, ha kiépülne a Tiszai pályaudvar előtti csomópont, ezáltal a körforgalom össze lenne kötve az autópályával, mert akkor a Soltész Nagy Kálmán utca tehermentesítve lenne, így azonban folyamatosak a dugók arrafelé.
A legfőbb cél az, hogy az ilyen torlódásokat megszüntessék, és biztosítsák a forgalom folyamatos haladását.
A lámpás forgalomirányításra irányuló kérdésre Molnár Emil azt válaszolta, hogy az eddigi tapasztalatok szerint a járművezetők nem fordítanak kellő figyelemet a gyalogosokra, akik azon az útszakaszon több sávon keresztül tudják elérni az út másik oldalát. A körforgalom jelzőlámpáira tehát a gyalogosok biztonsága érdekében van szükség.
A Kilátó szombati adásának turbókörforgalomra vonatkozó részét alább megtekinthetik:
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!