Pedig egy mindössze háromoldalas dokumentumot kellett volna tüzetesen végigolvasni a diákoknak, de senki nem jutott el a második oldal közepéig, ahova a turpisság el volt rejtve.
Ha valaki az egyetemen teljesíteni akar egy-egy kurzust, akkor az az első dolga, hogy megnézze a tantárgyi adatlapon a követelményeket – az esetek többségében azonban senki nem veszi a fáradságot, hogy elolvassa, mit tanulhat azon a kurzuson, milyen olvasmányokkal bővítheti a tudását, vagy hogy egyáltalán ki a tanár. A részletekről a Telex.hu számolt be.
Ez a gondolat járhatott Kenyon Wilson fejében is, aki a Tennessee Egyetemen vezet zenei szemináriumot, és úgy gondolta, egy kicsit megpróbálja rávezetni a tanítványait arra, hogy részletesen átnézzék a háromoldalas tanmenetet. A második oldalon ugyanis írt egy igen rejtélyes bejegyzést:
„Ingyen azé, aki először megtalálja; száznegyvenhetes szekrény; számkombináció: tizenöt, huszonöt, harmincöt.”
A számzárral rejtett szekrényben ugyanis 50 dollár lapult – ezt azonban a szemeszter szeptemberi kezdetétől annak decemberi végéig senki nem vette észre a kurzus több mint 70 hallgatója közül, írja a New York Times.
Wilson professzor a lapnak azt mondta, a rejtvénnyel egy kicsit fel akarta dobni a koronavírus miatt szürkébb szemesztert:
„Próbálok kreatív dolgokat csinálni, hogy érdekesebb legyen a tanítás. A tantárgyi összesítő egy elég száraz dokumentum. Persze, nem is kell izgalmasnak lennie, de azt gondoltam, ha a diákjaim átnézik és elolvassák, akkor akár meg is jutalmazhatom őket.”
Ez nem jött össze: az oktató szerint még a félév kezdetén alappozícióba állított kombinációs zárat sem mozdította meg senki az adatlapon jelzett szekrényben.