Itt dőlt el a közlekedők sorsa, hogy ne kelljen olyan nagyot kerülni a hegy miatt.
Meg kellett oldani a könnyebb közúti közlekedést Miskolc és Lillafüred között, ennek számos oka volt, egyik ezek közül a Palotaszálló töretlen népszerűsége és nagy forgalma. 1884-ben már átfúrták a hegyet, néhány évtizedig ki is szolgálta a közlekedőket, aztán az idő túllépett rajta és kellett egy nagyobb.
A kisebb méretű “alsó alagút” 1884-ben.

Szojka Ágnes újabb remek fotóján megfigyelhetjük, hogyan építették az úgynevezett felső alagutat 1927-ben, tehát jóval a második világháborút megelőzően. (Kép: A szerző külön engedélyével)

Lillafüreden nemcsak egy híressé vált alagút található, a másik a településrészen belül, a barlang mellett. Ez már az 1948-as állapot.

A felső alagút napjainkban:

Az alagúton hosszú évtizedek óta nem igazán végeztek érdemi átalakítást, igaz, nincs is erre korlátlan hely. De magas építésű buszokkal például még a mai napig is figyelni kell, hogyan hajtunk be, nehogy kellemetlen meglepetésben legyen részünk és beszoruljunk az alagútba. Az építmény egyébként magában is Lillafüred egyik ikonikus helyszíne.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!