Három sávon Miskolc felé a sztrádán? Hiszik-e?

Megosztás

Az építési és közlekedési miniszter legújabb egri bejelentése szerint újabb százmilliárdokat költenek az M3-as autópályára, miközben az eddigi felújítások is kaotikus állapotokat teremtettek az ország egyik legfontosabb közlekedési ütőerén. A kérdés jogosan merül fel: vajon ezúttal másképp lesz-e, illetve az is, hogy miből?

Lázár János miniszter újabb nagyszabású terveket jelentett be Egerben: az M3-as teljes újjáépítését Budapest és Gyöngyös között és részleges hatsávosítását, összesen 420 milliárd forint értékben. A bejelentés azonban különösen fájó pont lehet azoknak az autósoknak, akik az elmúlt egy évben a sztráda jelenlegi felújításának káoszával küzdenek nap mint nap. Októberben egy ott dolgozó munkást ütöttek el az egyik felújításra váró szakaszon.

Az autópálya jelenlegi állapota és a felújítások üteme súlyos kérdéseket vet fel:

  • Egy éve tartó, szakaszos lezárások jellemzik a pályát
  • Egy-egy 10 kilométeres szakasz felújítása féléveket vesz igénybe
  • A menetidő egyes esetekben majdnem duplájára nőtt
  • A 2×2 sávos közlekedés gyakran nem biztosított
  • Rendszeresek a 30-45 perces torlódások

Különösen szembetűnő a különbség, ha nemzetközi példákat nézünk: amit Magyarországon hónapok alatt végeznek el, azt más országokban napok alatt kivitelezik. Ez felveti a kérdést: miért nem lehet hazánkban is hatékonyabban megszervezni ezeket a munkálatokat?

Miközben üdvözlendő, hogy a kormány jelentős forrásokat szán az infrastruktúra fejlesztésére, a jelenlegi tapasztalatok alapján jogos az aggodalom. Az autósok továbbra is fizetik az útdíjat egy olyan szolgáltatásért, amely jelenleg messze elmarad az elvárható színvonaltól. A most bejelentett fejlesztések sikere nagyban függ attól, hogy tanultak-e a jelenlegi felújítás során tapasztalt problémákból, és képesek lesznek-e hatékonyabban megszervezni a kivitelezést.

A következő hónapok megmutatják, hogy az újabb százmilliárdos beruházások valóban az autósok érdekeit szolgálják-e majd, vagy csak újabb fejezetet nyitnak az M3-as végeláthatatlan felújítási történetében és Lázár János ígérgetéseiben.

Ön mit gondol, lesz ebből valami? Mondja el véleményét!

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!

Kapcsolódó cikkek