A kötöttpályás közlekedést fejlesztené reptérvásárlás helyett Varga László

Megosztás

Varga László az MSZP elnökhelyettese sajtótájékoztató keretében fejtette ki a párt azon véleményét, hogy a reptérvásárlásra szánt pénzt inkább a kötöttpályás közlekedés fejlesztésére kellene fordítani.

Varga László az MSZP Facebook-oldalán közvetített sajtótájékoztatón hétfőn azt mondta, a Fidesz-kormány az elmúlt bő egy évtizedben elmulasztotta a közösségi és a kötöttpályás közlekedés fejlesztését, ezért van ilyen állapotban a vasút, illetve a HÉV.
Hozzátette: a közösségi közlekedés mindenhol reneszánszát éli Európában, a kötöttpályás közlekedés a leginkább környezetbarát és fenntartható közlekedési mód, Magyarországon ezzel szemben az összeomlás szélére sodródott a vasúti közlekedés.

A politikus szerint a legjelentősebb problémák az elöregedett járműállomány és a hosszú évtizedek óta fejlesztésre váró vasúti pályák jelentik.

Varga László azt mondta, a kormány reptérvásárlásra készül, de az MSZP szerint az erre szánt 1536 milliárd forintot inkább vasútfejlesztésre kellene költeni.

Az elnökhelyettes arra is felhívta a figyelmet, hogy a szocialisták már korábban követelték a tarifarendszerek országos összehangolását. Szerinte a Lázár János építési és közlekedési miniszter ezzel kapcsolatos javaslata csak részmegoldást jelent, ugyanis van, akinek kedvező, van azonban, aki vesztese lenne, mert csak rövid távon utazik, esetleg több vármegyét érintve.
Jó lenne látni a számokat is, mit jelent ez a fővárosnak és az ország más részein élőknek – jegyezte meg.
    
Az elnökhelyettes kijelentette, biztosítani kell a közösségi közlekedés finanszírozását, az egyéni közlekedéssel szemben előnyben kell részesíteni ezt a közlekedési módot, és azon belül is a kötöttpályás közlekedést kell kiemelten támogatni.

A téma kapcsán egyébként érdemes azt is megjegyezni, hogy a kormány évekkel korábban megszűntette a helyi tömegközlekedés állami támogatását is, ami Miskolc esetében évente 500 millió forint kiesést eredményezett. Ezt a kiesést különösen nehéz egy olyan helyzetben pótolni, amikor a költségek jelentősen emelkednek, hiszen az energiaválság okozta áremelkedések a közlekedési szektort érintették az egyik legsúlyosabban.

Korábban részletesen foglalkoztunk azzal, hogy miért került nehéz helyzetbe az MVK és milyen drasztikus elvonások érintették a vállalatot. A témáról szóló első cikkünket itt, a másodikat pedig itt olvashatja.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek