Három nézelődő kínai Szegeden, egymilliárdos szuperkocsi Miskolcon, titkos akkumulátorgyár Debrecenben

Megosztás

Debrecen lassan akku fővárossá válik, most már a nevében is eltitkolják, ha új akkumulátorgyárat akarnak letelepíteni., közben MIskolcon egyre több szuperautós hirdetés jelenik meg. Ausztriában  a vasúti mellékvonalat is villamosítják, Kecskeméten meg a rossz zebrákat vizsgálják. Szombathelyen elárverezik az egykori SZTK-t, Veszprémben az a kérdés, hogy joga van-e az embernek dönteni az élete végéről. Pécsett az egyetem modellváltás a téma, közben szolnoki példával illusztrálnak egy hálapénzellenes kampányt, Szegeden három kínai nézelődött, ebből lesz az új autógyár.

Debreciner: Még a nevében is titkolták, hogy egy újabb akkumulátor-összeszerelőt építenek Debrecenben

A kínai CATL egy olyan összeszerelő üzemet bérelne a lassan akkufővárossá váló Debrecenben, amelyet a beruházó sokáig be sem jelentett, pedig már folyamatban van az engedélyezési eljárása. Máshol gyártott cellákat szerelnének itt össze, úgy számolnak, hogy a BMW lehet a termékek egyik vásárlója. Az újabb üzemről hatásvizsgálati eljárás keretében a megyei kormányhivatal – köz nélküli – közmeghallgatást tart február 12-én – írta meg a Debreciner.

Borsod24: Egymilliárdos szupersportkocsit árultak Miskolcon, de kiderült a csalás

A borsodi megyeszékhelyen az utóbbi időben egyre gyakrabban tűnnek fel elképesztő autós ritkaságon. Legtöbbször a város déli kapujában, az Auchan környéki jelzőlámpáknál fotózzák a különleges kocsikat az élelmes helybéliek – a legdrágább Aston Martintól a legkülönlegesebb Ferrarikig már szinte mindent sikerült megörökíteni itt. A napokban azonban egy használt autós hirdetésben láthattak valami egészen megdöbbentőt a négykerekűek miskolci szerelmesei – amelyről csak pár nappal később derült ki, hogy nem valós ajánlat. A Borsod24 cikke.

Enyugat: Alapjaiban változik meg a vonatközlekedés Sopron és Bécsújhely között

A Sopron és Bécsújhely közötti nagymartoni vonal (Mattersburger Bahn) azon kevés osztrák vasútvonalak közé tartozik, melyeken eddig még nem történt meg a villamosítás – írja az enyugat.hu Az ÖBB osztrák vasúttársaság most három éves fejlesztési programot indít, amely eredményeként 2027-től kizárólag környezetbarát, villamos árammal közlekedő vonatokat fog üzemeltetni a két város között. 

Míg hazánkban sorban zárnak be a mellékvonalak, addig a szomszédunkban épp az ellenkezője történik: a nagymartoni vonal felújításán kívül többek között elkezdődik az ebenfurth-i hurok építése, mely hat perccel rövidíti majd le a REX6-os vasútvonal által kiszolgált Sopron-Bécs utat.

Vizsgálóbizottságot állítana fel az ellenzék a rosszul megvilágított zebrák miatt

Nyílt levelet intézett a Szövetség a kecskeméti polgármesterhez, felszólítva, hogy „azonnal intézkedjen” az este nem kellően belátható, így nem biztonságos gyalogátkelőhelyek kapcsán. Mondjuk ezt éppen egy olyan baleset után, amikor valószínűsíthetően nem a lámpák fényereje, hanem a felelőtlen vezetés miatt ütöttek el egy gyalogost, de ettől még vélhetően sokan jogosnak érzik a kritikát. A gázolás pont olyan zebránál történt, amit Dobos József független képviselő nemrég „potenciális baleseti veszélyforrásnak” nevezett.

Nyugat.hu: Elindult a licit a volt szombathelyi SZTK épületéért

Másodszor hirdette meg  árverésre az állam a volt szombathelyi SZTK épületét, a licit január 11-én indult és egy hétig tart. Az épület közel tíz éve üresen áll, állami tulajdonban van.

Az önkormányzat többször próbálta átvenni az államtól, sikertelenül, a város szeretné, ha történne valami a hatalmas, a Március 15. teret uraló építménnyel. A magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. tavaly novemberben hirdette meg először az árverést, akkor bruttó 626 millió forint volt a kikiáltási ár. 

Most bruttó 470 millió 2 ezer forintról indult a licit, ami azt jelenti, hogy bő egy hónap alatt 156,6 millió forintot engedett az árából az állam.Részletek a Nyugat.hu cikkében 

Szabad Pécs: Külföldi hallgatókról és a modellváltásról is beszélt az egyetemi professzor

Pécsett tanuló egyetemi hallgatókról, a PTE modellváltásáról és nemzetköziesítési programjáról is kérdezte közéleti és közösségi podcast-adásában, a Helyreigazításban a Szabad Pécs a PTE Nemzetközi Igazgatóságának vezetőjét. A pécsi egyetem fiatal professzora, Tarrósy István Afrika-kutató gyakorlatilag harminc éve különböző szinten szerepet játszik az egyetem és Pécs nemzetköziesítésében is, hiszen korábban vezetője volt a Pécs – 2010 Európa Kulturális Fővárosa pályázati központjának is.

Szegeder: Itt volt három kínai, drónoztak, aztán megkérdezték van-e eladó, kiadó ház

Szeged egyik észak-nyugati részén fekvő lakótelep mellé, a Liliom Lakókert közvetlen közelébe fog települni a kínai elektromos autókat gyártó BYD. A lakók pont a környék nyugalma és csendessége miatt választották, hogy ott telepednek le. A gyár hírére többen is elkezdték fontolgatni a költözést, de van olyan akinek maradnia kell a lakáshitele miatt. A Szegeder ott élő embereket kérdezte meg arról, hogy mit gondolnak a gyárról, elköltöznek-e és hogy mi lesz szerintük a lakókert sorsa.

Szol24: Nagyon kínos, amikor szolnoki példával illusztrálnak egy hálapénzellenes kampányt

A Nemzeti Védelmi Szolgálat a hálapénz visszaszorítására indított kampányt. A közösségi médiában és a Magyarországon elérhető televíziós csatornákon fog futni huszonegy ezzel kapcsolatos kisfilm, amelyben az egyik elrettentő példaként a JNSZ megyei kardiológus esetét említik. Pap Judit, az NVSZ szóvivője elárulta, hogy a kampány A hála továbbra sem pénz! nevet viseli, amelyet az egészségügyben korábban általánosnak nevezhető, azonban három éve már büntetendő paraszolvencia visszaszorítása érdekében indítottak. A Szol24 írása.

Veszprém-Kukac: Joga van-e az embernek dönteni az élete végéről?

Karsai Dániel emberjogi ügyvéd élete legnagyobb ügyének tartja az életvégi önrendelkezést. Magát az alkotmányjogászt lepte meg a legjobban, hogy a közösségi oldalon megjelent videója után Magyarországon szokatlan, tiszteletteljes vita alakult ki. Az oly gyakran gyűlölködő társadalomban olyan párbeszéd indult el, amelyben észérvek és emberi szempontok ütköznek egymással, és hosszú idő után újra értelmes vitákat lehet folytatni. Karsai munkatársaival azon dolgozik, hogy ügyében júniusban népszavazást írjanak ki. Olvasóinkat szavazhattak: Joga van-e az embernek dönteni az élete végéről? – teszi fel a kérdést a Veszprém-Kukac.

Kapcsolódó cikkek