A Magyar Kétfarkú Kutya Pártot (MKKP) talán senkinek se kell bemutatni. Saját elmondásuk szerint a magyar “viccespárt”
egy olyan társadalmi és politikai kérdések iránt elkötlezetett alkotócsoport, amely egyszer majd megnyeri a választásokat.
– áll a bemutatkozásukban.
A mondat első felét Borsodban is számos akciójukkal igazolták már, gondoljunk csak a Népligetben megvalósított négyszínfestésre, humoros javításokra és figyelemfelkeltő ábrák elhelyezésére. Legutóbb pedig Miskolcon és Kazincbarcikán tevékenykedtek; Miskolcon a szebb napokat is látott Avas szálló víztározóját pingálták ki, Kazincbarcika közelében, Sajóivánkán pedig egy elhanyagoltabb buszmegállót restauráltak igen sajátos módon, valamint “kátyúfaló” Pack-Man-ek hívják fel az autósok figyelmét az úthibákra több szakaszon is.

Az MKKP legújabb akciósorozata kapcsán megkérdeztük a párt passzivistáit is, akik – mondhatni szokásos módon – félkomoly válaszokat adtak megkeresésünkre:
– Miért pont ezeket a helyszíneket és építményeket választottátok renoválásra?
– Nagyon szerettük volna látni, hogy a méltatlanul elhanyagolt Avas szálló épületével végre történjen valami. Most történt. Ha esetleg a belső terekben is elkezdődnének a munkálatok, a kőműves brigád már biztos nem lesz szomjas! A buszmegállót teljesen véletlenszerűen választottuk ki. Tény, hogy Suzi a tanáréveiben rendszeresen itt szállt buszra, de ez egyáltalán nem befolyásolta a döntésünket. Kicsit sem. Eskü, hogy nem vagyunk korruptak. Vagy nem ez volt a kérdés? Amúgy meg már tök régóta nem is ott száll buszra, jó!? Mióta megvettük a helikoptert, azzal jár mindenhova.


– Mennyi paszivista vett részt a két akción?
– Tíz passzivistát számoltunk a huszonharmadikon, de elég gyorsan ment a lift, nem igazán tudtuk követni.
– Egyik esetben sem egy egyszerű pingálásról van szó. Azt elárulhatjátok, hogy ki, vagy kik tervezték a látványt?
– Eláruljuk, Basky.

– Vannak-e még tervei a közeljövőben a BAZ megyei MKKP-nak hasonló akciókra?
– Rengeteg tervünk van Miskolcon. Az Avasi kilátóból például űrsiklót építenénk, ahonnan naponta indítanánk járatokat a Szíriuszra. Az ehhez szükséges energia előállításához a Vasgyárat antianyag gyárrá alakítanánk át, a Diósgyőri várba pedig szívesen beköltöznénk, de megelégszünk a Palotaszállóval is.





