Tovább folytatódik a kisvasút felújítása, ezúttal egy városi szakaszon

Megosztás

Augusztus végéig lesz ez az állapot, időnként apróbb nehézségekre számítsunk.

A Közép-Garadna – Garadna szakasz már elkészült, a kivitelező mostantól augusztus végéig a Dorottya utca és a Diósgyőr-Majláth forgalmi telep között dolgozik. 

Június 19-étől a második fázisba lépett, és ezzel városi szakaszhoz érkezett a Lillafüredi Állami Erdei Kisvasút felújítása (LÁEV). Az üzemeltető Északerdő Zrt. néhány napja kiadott közleményében azt írja, a pálya garadnai szakasza már elkészült, a felújítás ezt követően pedig a kivitelező a Miskolc-Dorottya utca állomástól Diósgyőr-Majláth forgalmi telepig tartó mintegy 2,2 kilométeres szakasz teljes körű rekonstrukcióját kezdi meg.

Pintyili Gergely, a LÁEV üzemigazgatója elmondta, a munkálatok keretében a régi pályát elbontják, majd az ágyazat cseréje után új anyagokból új vágányokat építenek. Teljesen megújul a pályamenti vízelvezetés, ahogyan a keresztező utcák és a telekbejárók útátjárói is. Diósgyőr megállóhelyen a jelenlegitől mintegy százötven méterrel arrébb, Lillafüred irányába új peron épül.
Kiemelte, a városi szakasz felújítása jó eséllyel a projekt legnehezebb feladata, de az ÉSZAKERDŐ Zrt. és a kivitelező, Híd-Tám Kft. mindent elkövet annak érdekében, hogy a munka a lehető legrövidebb ideig tartson. 

– A munkálatok alatt a közúthálózatot igyekszünk nem terhelni, így az új pálya a saját vasút nyomvonalából fog megépülni. Közterületet szintén nem terhelünk, a saját területünkön, illetve a Dorottya utcai parkoló területe lesznek egy olyan bázisok, amit még a munkához használunk. Fontos még, hogy igyekszünk a lakosságot minél kevésbé zavarni, de így is türelmet kérünk majd tőlük, hiszen azért ez a munka egyaránt jár hanggal és porral is – mondta. 

A környéken élőket egyébként a társaság – levélszekrény útján – tájékoztatja a várható korlátozásokról. A második ütem munkálatai előreláthatólag augusztus végéig tartanak.

Rövidebb útvonalon, de közlekednek

Bár a felújítás zajlik, a kisvasút – a lehetőségek tükrében – azért folyamatosan közlekedik. A felújítások mostani fázisában éppen Majláth megállóhelytől indulnak és Lillafüreden át Garadna állomásig közlekednek. A majláthi forgalmi telep vágányhálózatának felújítását ez az ütem még nem érinti, a vonatok utasok nélkül az állomáson fordulnak majd. További részletek a Minap.hu cikkében olvashatók.

Kapcsolódó cikkek