Növekvő árbevétel, csökkenő profit a Mediaworksnél

Megosztás

Bár a kormánypárti KESMA-hoz, Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány tartozó Mediaworks Hungary Zrt. nettó árbevétele a 2019-es 34,91 milliárd forintról 46,33 milliárd forintra nőtt 2020-ban, az adózott eredménye az előző pénzügyi évben kimutatott 5,17 milliárd forintról 1,79 milliárd forintra csökkent 2020-ban – értesült a  Media1 a Mediaworks friss pénzügyi beszámolója alapján.

A Mediaworks osztalékfizetés helyett eredménytartalékot képezett, ami így az előző évi mínusz 1,88 milliárd után plusz 3,28 milliárd lett. A vállalat még mindig jelentős hosszú lejáratú hitelekkel rendelkezik, ezek mértéke a kiegészítő melléklet szerint 7,48 milliárd forint volt, valamint rövid lejáratú hitelük is van 3,49 milliárd forint összegben. A vállalat mérlegfőösszege 38,98 milliárd forintra jött ki. A Mediaworks Hungary Zrt.-hez több száz médiatermék tartozik, de nyomdák is tartoznak a céghez, melyek Budapesten, Veszprémben Győrben, Debrecenben és Szegeden találhatók, de érdekeltségeik vannak a lapterjesztői piacon is. A cég jelentős állami hirdetési bevételekre tesz szert.

A Mediaworks beszámolójának kiegészítő mellékletétéből az is kiderül, hogy 2020-ban átlagos foglalkoztatotti létszáma 2.129 fő volt, melyből szellemi foglalkozású 1.792 fő volt.

Érdekesség, hogy megemelkedett a sajtóperekre elkülönített céltartalék: az előző évinél 28 millióval többet, 56,67 millió forintot különítettek el ilyen célra a beszámolóban.

Kapcsolódó cikkek