Tetszik a martinkertvárosiaknak az új elkerülő út

Megosztás

Az Y-híd építésének ideje alatt sikerült a legkisebb rosszat megtalálni, bár a bejutás így is kissé meghosszabbodik, de mégsem annyira vészes, mintha ez az egérút nem létezne.

Az első tapasztalatok azt mutatják: jól vizsgázott a Csokonai Vitéz Mihály utca meghosszabbításával kialakult elkerülő út.

Némileg ugyan hosszabb a belvárosba való bejutás, de tény: a Bogáncs utcai alternatívánál sokkal kedvezőbb helyzetet teremtett a Csokonai utca meghosszabbítása az Y-híd kivitelezésének ideje alatt – alapvetően ezt mondták el az általunk megkérdezett helyiek, vagy a városrészben vállalkozást üzemeltetők.

Budai Gábor, a Miskolc Televízió műsorvezetője, szerkesztője Martinkertvárosi lakos, ő hétfőn reggel használta először a helyiek által csak egérútnak nevezett szakaszt. Érdeklődésünkre elmondta, különösebb problémát nem tapasztalt, folyamatosan tudott haladni egészen a belvárosig. 

– Én nyolc után indultam el a város felé, torlódást, dugót nem tapasztaltam. Az tény, hogy a vasúti átjáró megfoghatja a forgalmat időnként, de ezt ma reggel én megúsztam. Azt viszont észrevettem, hogy a József Attila utcán észrevehetően több volt az autó, mint korábban, ami nyilvánvalóan az új forgalmi rend eredménye. Ami a Martinkertvárost illeti pozitív tapasztalatom, hogy talán a sebességkorlátozás, talán a folyamatos buszforgalom miatt, de megszűnt a száguldozás a Csokonai utca régi szakaszán is, ahol ez korábban sajnos jellemző volt – mondta. 

Tóthné Boros Mónika, a Martin-kertvárosi méh-telep tulajdonosa is pozitívan nyilatkozott a változásról. Mint mondta, a reggeli órákban zökkenőmentesen jutott el a József Attila utcáról a munkahelyére.

Megkönnyebbültek

– A Fonoda udvarral szemben lévő töltőállomásnál rendőrök is készenlétben álltak. Figyelték a közlekedést és szükség esetén úgy gondolom, a forgalmat is irányították volna. Az új szakaszon jól lehetett közlekedni és erről számoltak be a beszállítóink is. Egyszóval nagyon megkönnyebbültünk így az építkezés előttünk álló részével kapcsolatban – mondta el a cégvezető.

Hasonló a véleménye a martinkertvárosi székhelyű Fototípia Nyomda alapítójának is. „Tegnap is, ma is ezen a szakaszon jöttem be dolgozni, ez alapján azt mondom: alapvetően semmi gond nincs a Csokonai úttal. Talán annyi, hogy indokolt lett volna az egész elkerülő újraaszfaltozása, mert az új szakasz nagyon jó, de a többi azért hagy kívánni valót maga után. Az, ha a sorompó éppen előttünk zárul le ugyan lelassíthat, de még mindig gyorsabb útvonalnak tartom, mint a Pfaff Ferenc utcai, szombatig használt kerülőt, mert a munkagépek mozgása miatt ott is gyakran leállították a forgalmat. Abba bele sem szeretnék gondolni, hogy mi lett volna, ha csak a Bogáncs utca felől lettünk volna megközelíthetőek” – vélekedett Tajthy Árpád.

A buszok is erre kerülnek

A Csokonai utca új, hat és fél méter széles, kétszer egysávos szakaszát múlt szombaton adták át a közforgalomnak, a régi vasúti felüljáró Kisfaludy utcai ágát pedig egy napra rá, május 16-án zárták le. Erre azért volt szükség, mert az Y-híd beruházáshoz kapcsolódóan – a Vörösmarty utcai ághoz hasonlóan – ezt is lebontják, és a szakasz teljesen újjáépül. 

Az autóbusz- és személygépkocsi-forgalom innentől csak ezen a szakaszon haladhat átmenetileg a Tiszai pályaudvar és a József Attila utca irányába.

A munkák miatt vasárnap új útvonalon közlekedik a 3-as és 3A-s autóbusz. A járművek a Tiszai pályaudvaron mindkét irányban a pályaudvar főépülete előtt állnak meg, ezzel is biztosítva a villamosra és más autóbuszokra történő átszállási lehetőséget, valamint a Vasúti sorompó megállóhely mindkét irányban megszűnik. Az útvonalról, megállóhelyekről itt írtunk részletesen. 

Szükség volt rá

Bár az eredeti tervekben még nem szerepelt a Csokonai utca a Fonodáig történő meghosszabbítása, de a miskolci önkormányzat kezdeményezésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. elkészítette az új elkerülő utat. Az új útszakasz nélkül a lezárások nagyon megnehezítették volna Martinkertváros és Szirma elérhetőségét, és a város több pontján is nagyobb dugók alakultak volna ki.

A több mint tizenhárom milliárd forintba kerülő Y-híd – ebben még nincs benne az új elkerülő, annak munkálatait az Innovációs és Technológiai Minisztérium biztosította – útfejlesztés várhatóan 2022-ben készül el. (Minap.hu)

Kapcsolódó cikkek