Ez igen! Modern álomautó a jó öreg Kispolszkiból

Megosztás

Az autó összes fontos jellegzetességét megtartották a tervezők, csak egy sokkal modernebb formába öntötték.

Egy olasz dizájnstúdió elképzelte, hogyan nézne ki a farmotoros 126-os Fiat mai utóda. Meglepően szép lett a végeredmény, de a gyártásra kicsi az esély.

A Fiat 126-os 1972 októberében mutatkozott be a Torinói Autószalonon, és 1980-ig készült Olaszországban. Lengyel változata, a nálunk is jól ismert Polski Fiat 126p azonban egészen az ezredfordulóig gyártásban maradt, és több mint 3 millió készült belőle. Az olaszok, a jugoszlávok (Zastava) és az osztrákok (Steyr-Puch) által gyártott változatokkal együtt pedig KÖZEL 4,7 MILLIÓ DARAB 126-OST GYÁRTOTTAK LE ÖSSZESEN.

FORRÁS: MA-DE STUDIO

Az 500-as Fiat utódának szánt farmotoros városi miniautó az olcsó mobilitás szinonimája volt Nyugat- és Kelet-Európában, de még Ausztráliában és Kubában is népszerű modellnek számított, ahol kabrióként is meg lehetett vásárolni.

FORRÁS: MA-DE STUDIO

A comói MA-De dizájnstúdió saját ötlete alapján tervezte meg a Kispolszki modern változatát, amelyet 126 Vision névre kereszteltek. ÜGYELTEK ARRA, HOGY AZ EREDETI FORMA JELLEGZETESSÉGEIT MEGTARTSÁK,ezért megmaradt a kocsi oldalán végigfutó karaktervonal és az ablakok dőlésszögét sem változtatták meg.

FORRÁS: MA-DE STUDIO

De a mai igényeknek megfelelően LED-es lámpákkal látták el a karosszériát és a hosszt is jelentősen megnyújtották. Kár, hogy a B-oszlopot nem hagyták meg a karosszéria színében, és, hogy elhagyták a kis háromszög ablakokat elölről, de ezt leszámítva NEM LEHET OKUNK PANASZRA, JÓL SIKERÜL A MÚLTIDÉZÉS.

FORRÁS: MA-DE STUDIO

A több mint 10 éve bemutatott modern Trabanthoz hasonlóan valószínűleg ez a remek dizájn is a fiókok (vagyis merevlemezek) mélyén végzi majd, bár elektromos hajtással könnyű lenne a farmotoros kialakítást is megtartani.

Origo.hu

Kapcsolódó cikkek