Valószínűleg a legtöbb ilyen átverést (tévedést) észre sem vesszük, de amikor tudatára ébredünk, valahogy szinte mindig azzal szembesülünk, hogy a kárunkra “tévedett” a bolt. Miskolci eset, a pénztárnál nem annyit fizetünk, mint amennyi a termékhez volt írva. De miért mindig a vevő kárára “tévednek”, ráadásul kétszer?
Legtöbbünk már találkozott ilyen esettel, valószínűleg a saját bőrén is tapasztalt már olyat, hogy vásárláskor a pénztárnál a kárára tévedtek, amit sokan egyszerűen tudatos átverésnek titulálnak. De amikor egyazon vevőnél zsinórban kétszer is tévednek és többet akarnak kifizettetni vele, az már kicsit erősnek tűnik, hogy sima tévedésnek nevezzük. Ráadásul a helyiek szerint ez a legkevésbé sem ritka eset, mindennapos, ugyanott, de máshol is.
K. Judit osztotta meg történetét az egyik boltban, aminek kicsillagozzuk a nevét, az eredeti bejegyzésre kattintva megtudhatjuk, hol történt.
“Mai nap a(z) ****ban vásároltam lecsópaprikát, 4 db. – ot, a kiírt ár szerint 639.-/ kg. egységárért. A pénztárnál már 1349.- Ft.-ra emelkedett, amit szóvá tettem. Füles, főnök, kártya, kijavították…a sor közben nőtt, utáltak…
Fizetés után pakolás, de egy halvány gondolat, és ismét átnéztem a kapott számlát. A stornózott összeget nem vonták le, hanem a csökkentett összeget is hozzáadták. Így, ha nem veszem észre, 4 db. paprikáért kifizettettek volna velem 1073.- forintot.
Mégegyszer jött a stornós kártyás, – a sor közben egyre növekszik csúnya tekintetetek közepette , nekem gépbe beütve az adataim, 2 példányban, aláírásommal igazolva, majd mikor rendeződni látszott az egész, kértem a blokkomat, újabb 15 perc után kaptam róla egy aláírás nélküli fénymásolatot.
Tanulság: figyelő szemeiteket a pénztárosokra vessétek!!! …ja, és nem árt a vásárolt termékek árát még a bolt elhagyása előtt ellenőrizni” – írta Judit.


(A borítókép illusztráció)
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!