A Miskolc és Szikszó között több mint egy éve lezárt autópálya szakasz problémáiról már nagyjából minden érintett számára elérhető a lehető legtöbb információt tartalmazó tájékoztatás. Ez nagyrészt az aHang civil szervezet helyi aktivistáinak köszönhető, akik nem hagyták annyiban az ügyet, és lakossági fórumot szerveztek Szikszón, ahol Lázár János építési és közlekedési miniszter is megjelent. Ez az esemény döntő fordulatnak számított a használhatatlan út ügyében, és úgy látszik meg is hozta a várt eredményeket… legalábbis részben.
Az említett lakossági fórumon a miskolci aPont külön követelésként fogalmazta meg az érintett útszakaszt használók kártalanítását, az átláthatóságot és a folyamatos tájékoztatást, valamint a közlekedési problémák azonnali enyhítését.
Igyekezetük nyilvánvalóan célba ért, hiszen az M30-as autópályán megkezdődtek a helyreállítási munkálatok, a dugók mérsékelését célzó Arnót és Felsőzsolca közötti körforgalom átépítésével együtt, melyet az ígéretek szerint már márciusban átadhatnak az illetékesek.

Emellett a folyamatos tájékoztatás érdekében létrejött egy olyan munkacsoport is, amelynek keretében az Építési és Közlekedési Minisztérium vezetői havi rendszerességgel összeülnek az aPont képviselőivel, hogy beszámoljanak nekik a helyreállítási munkálatok aktuális állásáról.
A hab a tortán pedig nem más, mint Lázár János legfrissebb bejelentése, miszerint a lakossági fórumon felmerült kompenzációs igényre is sikerült megoldást találni.
Az M30-as autópályát használó helyiek és környékbeliek ugyanis jelezték a politikus felé, hogy több mint egy éve szenvednek anyagi kárt azáltal, hogy a megvásárolt autópálya-matricák ellenére nem biztosított számukra a Miskolc és Szikszó közötti szakaszon történő közlekedés. Az építési és közlekedési miniszter válaszul megígérte a lakossági fórumon, hogy megteszi a szükséges intézkedéseket a kártérítés ügyében.
A döntés pedig megszületett, a borsodiaknak jár a 65 százalékos, azaz 4500 forint értékű kedvezmény a 2026-os évben.
Bár a miskolci aPont kezdeményezése óriási köveket mozgatott meg az M30-as lezárt szakaszának ügyében – aminek méltán örülhetnek a térségben élők -, Lázár János arra nem tért ki, hogy milyen kompenzáció illeti meg azokat, akik országos matricával rendelkeznek, de az autópálya Miskolc és Szikszó közötti részét is használni szeretnék.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!