Végre munkagépek az arnóti körforgalomnál!

arnóti körforgalom

Megosztás

A napokban elkezdődtek az arnóti körforgalomnál azok a munkálatok, amelyektől a térség közlekedési problémáinak enyhítését remélik a hatóságok. A fejlemény nem jött váratlanul: a Szikszónál megsüllyedt M30-as autópályaszakasz lezárása miatt hónapok óta szenvednek az ingázók és a környéken élők.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) tájékoztatása szerint már látható jelei vannak a beavatkozásoknak – persze a térségben élők szerint igencsak jó időben, hiszen már a türelem is fogyóban volt. A minisztérium közleménye szerint a munkálatok első ütemeként forgalmi terelési rendet alakítanak ki, majd a területelőkészítési és bontási munkálatok következnek.

“Már alig várjuk!” – fogalmazta meg tömören a helyiek érzéseit Hegedüs Andrea miskolci DK-s országgyűlési képviselő, aki március 2-i Facebook-bejegyzésében még csak a földmérők által elhelyezett “apró jelzőkarókról” számolt be, majd március 4-én már a munkagépek megjelenését is dokumentálta.

A képviselő nem rejti véka alá, hogy a fejleményekben szerepet játszottak a parlamenti felszólalásai, írásbeli kérdései és egy civil szervezet által összehívott fórum is. “Sikert értünk el, eredményt értünk el, mert munkára kényszerítettük a Fideszt” – írta közösségi oldalán, ahol azt is megjegyezte, hogy a kormány a Strabagot teszi felelőssé a problémáért, miközben a beruházást a kormány vette át.

A tárca tájékoztatása szerint a munkálatok “a jelenlegi forgalmat érdemben nem korlátozzák” – bár ez sovány vigasz azoknak, akik a korábbi 35 perces útjuk helyett immár 65 percet töltenek a dugóban, ahogy arra a képviselő is rámutatott. Nem csoda, hogy van, aki “gyomorideggel utazik minden reggel”.

A minisztérium saját forrásból finanszírozza a beavatkozást, amely remélhetőleg növeli majd a csomópont áteresztőképességét. Közben az autópálya javítását a kivitelező STR M30 Konzorciumnak kell elvégeznie mintegy 5 milliárd forintért – legalábbis a minisztérium szerint, amely hangsúlyozza, hogy a hiba a tervezési és kivitelezési munkákat végző vállalkozások felelőssége.

A 2021 októberében átadott, majd 2024 februárjában részlegesen lezárt autópálya kálváriája jól mutatja, hogy a gyors átadások és szalagátvágások mögött néha komoly műszaki problémák húzódhatnak meg. Az arnóti körforgalomnál elkezdett munkálatok talán enyhítik majd a tüneteket, de az alapproblémát – a megsüllyedt autópályaszakaszt – továbbra is orvosolni kell.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!

Kapcsolódó cikkek