„Az MI-re eszközként érdemes tekinteni, amely az embereket szolgálja, és amelyet éppúgy, ahogy minden más eszközt, meg kell tanulnunk helyesen használni” – mondta el véleményét Ferenc pápa a témában. A meglátással Nyírő András történész, szociológus is egyetért, aki a Fényi Gyula Jezsuita Gimnázium, Kollégium és Óvoda MI-csoportjának munkatársa. Az intézmény ugyanis már a tavalyi év szeptemberétől elkezdett kidolgozni egy olyan stratégiát, amelynek keretében a mesterséges intelligencia bevonásával kívánják hatékonyabbá tenni a tanulást és a tanítást egyaránt.
„Az igazi probléma nem az MI bevezetése, mivel már anélkül, hogy tudtunk volna róla, megjelent. A Google Classroomtól a Quizleten át a nyelvtanuló programokig szinte minden elektronikus tevékenységünkben jelen van” – mesélte Bukovszki Edit igazgatóhelyettes a Magyar Kurír című katolikus hírportálnak.
A témában gyakorlott, illetve az az iránt erősen érdeklődő kollégákból álló csoport fő tevékenysége ezért leginkább az MI megfelelő kezelése köré szerveződik az iskolában. A tanár-diák bizalmi viszony fenntartása nem egyszerű feladat a mesterséges intelligencia úttörő fejlődésének időszakában, ráadásul az eszköz használatát a pedagógusoknak ugyanúgy meg kell tanulniuk, mint a diákoknak. A kollégák igyekeznek a lehető leghatékonyabb módon felhasználni az MI kínálta lehetőségeket az oktatásban, valamint egymást is képzik, megbeszélik az új fejlesztéseket, és közösen tervezik meg, hogy mit, hogyan alkalmaznak majd a tanítás során.
“A Jezsuban közmegegyezés: az MI-nek van helye az oktatásban mint olyan eszköznek, amely hatékonnyá teheti a tanulást és a tanítást, de szabályozni kell a használatát, és nem szabad általa jogtalan előnyökhöz jutni” – mondta el Bukovszki Edit a Magyar Kurírnak.
Az igazgatóhelyettes elmondása szerint a módosítások megtervezésekor három különböző szinten gondolkodtak az MI-ről: a diákok szintjén tanulást segítő eszközként (vázlatírás, hosszabb szövegek összefoglalása, írásbeli munkák tökéletesítése, ötletelés, fogalommagyarázat); a tanárok szintjén a tanítás segítőjeként (óravázlatok írása, adminisztráció, feladatok gyártása, tesztek ellenőrzése, kutatások támogatása, szakirodalom ajánlása, értékelés segítése); illetve iskolai szinten – például chatbot alkalmazása a honlapon).

A miskolci jezsuita gimnázium fő célja a mesterséges intelligencia oktatásba történő bevonásával nem más, minthogy a fiatalok megtanulják azt helyesen használni a jövőben, hiszen előrelátható, hogy ez elkerülhetetlen lesz a számukra. Azzal, hogy már a középiskolás éveikben megismertetik tanulóikkal hogyan bánjanak jól az eszközzel elősegítik, hogy boldogulhassanak az életben akkor is, amikor némely területek visszaszorulnak a mesterséges intelligencia elterjedése következtében.
Fotók: booking.com, jezsuita.hu
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre! Amennyiben szívesen lenne a támogatónk, kattintson ide és csatlakozzon adománygyűjtésünkhöz!