A szép és megbízható gőzmozdony vezetésével közlekedő személyvonatokkal nem volt annyi gond, mint a mostaniakkal. Egy visszaemlékező videó segítségével tekinthettünk be a fapados, de mégis gyönyörű szerelvény belsejébe.
A mellékvonali jellegűnek épített vasútvonalat a MÁV építette két szakaszban. A Miskolc és Bánréve közötti, a Sajó folyó völgyében futó 45,5 km hosszú első szakaszt 1871. június 13-án nyitották meg.
A trianoni békeszerződéssel a csehszlovák-magyar határt Bánréve felett húzták meg, így alakult ki a Miskolc-Bánréve-Ózd vonal, bánrévei irányváltással, amely a mai napig is fennmaradt.
Miskolcon a Gömöri pályaudvaron ünnepélyes keretek, között Kobold Tamás polgármester leleplezte az emléktáblát, majd a közönség a 204-es mozdony húzta korabeli szerelvényen, elutazott Bánrévére.
Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!