Akár egy év is lehet, mire újra üzembe áll a kisiklatott villamos

villamosbaleset

Megosztás

A hétvégén történt miskolci rávilágított a város tömegközlekedési rendszerének egyedi jellegére és az ebből fakadó kihívásokra. A Kiss tábornok utca és a Lorántffy Zsuzsanna utca kereszteződésében egy Skoda villamos és egy személygépkocsi ütközött, ami nem csupán személyi sérüléssel, de jelentős anyagi kárral is járt.

Az eset korán reggel történt, amikor a forgalom általában csekélyebb. Ennek ellenére, vagy talán éppen emiatt, a balesetet okozó autó vezetője figyelmen kívül hagyta a stop táblát, és fékezés nélkül, nagy sebességgel hajtott be a kereszteződésbe. Az ütközés ereje olyannyira jelentős volt, hogy a villamos, mely tekintélyes tömeggel rendelkezik, kisiklott a sínpályáról. Ez a tény már önmagában jelzi az ütközés rendkívüli erejét, hiszen egy ilyen masszív jármű pályáról való letérítéséhez hatalmas energiára van szükség.

Villamosbaleset Miskolcon – 2024.08.10.

Watch “Villamosbaleset Miskolcon – 2024.08.10.” on Streamable.

A baleset következményei súlyosak voltak. Az autó vezetőjét eszméletlen állapotban szállították kórházba. A rendőrség azonnal megkezdte a helyszínelést és a körülmények vizsgálatát. Molnár Emil, a Miskolci Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztályának vezetője kiemelte, hogy bár nem feltétlenül sebességtúllépésről van szó, de a gépjármű minden bizonnyal fékezés nélkül haladt be az útkereszteződésbe. A hatóságok most arra összpontosítanak, hogy megállapítsák a pontos sebességet, valamint azt, hogy a sofőr esetlegesen állt-e valamilyen tudatmódosító szer hatása alatt a baleset idején.

A villamos sérülései jelentősek és sokrétűek. Az első ajtó súlyosan megrongálódott, és a kocsiszekrény elmozdulása miatt hézag keletkezett, ami komoly biztonsági kockázatot jelent. A kár előzetes becslések szerint tízmillió forint nagyságrendű, ami jelentős összeg egy ilyen speciális jármű esetében.

Juhász János, az MVK Zrt. villamosközlekedési igazgatója részletesen beszámolt a károkról. Elmondta, hogy a teljes első panel, beleértve a lökhárítót és az üvegszálas műanyag elemeket is, súlyosan sérült. Emellett a lökrúd környéke és annak felfüggesztése is károsodott, bár ez utóbbi kívülről kevésbé látható. Ezek a sérülések nem csak esztétikai problémát jelentenek, hanem a jármű működését és biztonságát is befolyásolják.

A javítási folyamat várhatóan hosszadalmas és összetett lesz. Miskolc villamosflottája, amely 31 járműből áll, világviszonylatban is egyedinek számít. Ez azzal is jár sajnos, hogy számos alkatrész nem áll azonnal rendelkezésre, hanem újra kell gyártani őket. Az egyedi gyártás folyamata időigényes, és előfordulhat, hogy akár egy teljes évig is eltarthat, mire a sérült villamos újra forgalomba állhat.

Az MVK szakemberei hangsúlyozták, hogy bár a szerelési munkálatokat helyben, a vállalat telephelyén el tudják végezni, ami némileg gyorsítja a folyamatot, az alkatrészek beszerzése és gyártása jelenti a legnagyobb kihívást.

A baleset anyagi vonatkozásait illetően várhatóan a balesetet okozó autó kötelező biztosítása fogja fedezni a költségeket. Ez azonban egy hosszú folyamat kezdetét jelenti, amely magában foglalja a kárfelmérést, az alkatrészek megrendelését és gyártását, valamint a tényleges javítási munkálatokat.

Miskolc Ma 2024. 08. 12.: Újabb villamosbaleset történt Miskolcon

IRATKOZZON FEL CSATORNÁNKRA: https://www.youtube.com/channel/UCe9SP31d0C9yQZYHUqJDpNQ?sub_confirmation=1 ***** ÉLŐADÁS: https://www.minap.hu/eloadas LÁTOGASSON EL WEBOLDALUNKRA: https://www.minap.hu/ FACEBOOK: https://www.facebook.com/minapmiskolc INSTAGRAM: https://www.instagram.com/minap.hu/ TWITTER: https://twitter.com/minaponline

A kötöttpályás közlekedésnek számos előnye van, de az eset is jelzi, hogy milyen összetett és sebezhető egy város tömegközlekedési rendszere. Egy ilyen baleset nem csupán anyagi kárt okoz, de hosszú távon befolyásolhatja a város közlekedésének hatékonyságát és az utasok kényelmét is. Órákra le kellett zárni az utat, nemcsak a síneket, az Újgyőri főtér és Felső-Majláth végállomás között villamospótló autóbuszok közlekedtek. A miskolci villamos egyedisége, bár sok szempontból előnyös, ilyen helyzetekben kihívást jelent a gyors és hatékony javítás szempontjából.

Azzal viszont mindenképp érdemes lenne kezdeni valamit, hogy a balesetek száma csökkenjen, talán nem ártana egy átfogóbb közlekedésbiztonsági terv a helyzet kezelésére:

2023-ban 29 baleset történt, és 2024 első nyolc hónapjában is már 16-nál tart a kimondottan a miskolci villamosbalesetekre fókuszáló oldal számlálója, ezek többsége autó és villamos találkozásából jön létre. Született már dal és számítógépes játék is, mely ezeket a karambolokat idézi meg.

Forrás: Minap.hu

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek