Így zajlott az elmúlt évek egyik legjelentősebb útfejlesztése Miskolcon

Megosztás

A miskolci úthálózat állapota finoman szólva sem tökéletes, de a probléma nem egyedi, az országban bármerre járunk, megtapasztalhatjuk milyen egy szlalom-pályán vezetni a kátyúk kerülgetése során. Az elmúlt években azonban egy igen jelentős útfejlesztés zajlott Miskolcon, amelynek számos eleme volt.

Az útfejlesztési munkálatok a Kiss Ernő utcával kezdődtek, melyet teljes egészében újraaszfaltoztak, valamint új buszmegállókat is kialakítottak. Érdekesség, hogy a megállók eltérő burkolatot kaptak, melyek kezdetben erős ellenérzéseket váltottak ki a miskolciakból. Ezeken később módosítottak is, így már kevésbé ráznak, ellenben sokkal tartósabbak, mint a sima aszfalttal borított megállók. 
A beruházás során új szegély is épült és megtörtént a közúti acélszalag korlát cseréje. Az útfelületben lévő aknák felépítményét a MIVÍZ előírása alapján cserélték, emellett tartós útburkolati jeleket festettek fel és a járdák is megújultak.

A projekt másik részét a a Hideg sor felújítása képezte. Az útburkolat itt is teljes egészében megújult és egyes helyeken szélesítés is történt. Megvalósult a környezet rendezése és az út mellett haladó járdákat is felújították, ahol az ingatlanhatárok engedték, 2 méter szélesre bővítették.  Emellett a vízelvezetés is fejlesztésen esett át, hiszen a meredek útszakaszon ez komoly problémát jelentett. Megvalósult a Domb utca a vízvezeték rekonstrukciója is.

A két szakasz felújításának köszönhetően javult az Avas lakótelep és a DAM és DIGÉP iparterületek közúti kapcsolata. A megfelelően felújított útburkolat közvetlenül hozzájárul a munkaerő mobilitás elősegítéséhez, a mobilitás feltételeinek javításához.

Végül tavaly megkezdődött a Thököly-híd fejlesztése is. A hosszú évtizedek óta elhanyagolt híd kifejezetten rossz állapotban volt, már biztonsági kockázatot is jelentett. A fejlesztés során azonban nemcsak ezt a problémát szüntették meg, de ki is szélesítették a hidat, valamint cserélték a régi rozsdás korlátokat és egy teljesen új közlekedési csomópont jött létre a Győri kapuban. 

Néhány hónappal ezelőtt látott napvilágot a hír, hogy a jövőben az új csomópont az eddigiektől is fontosabb szerepet tölthet be, mert további fejlesztéseket tervez a városvezetés. 

Szopkó Tibor beszélt arról, hogy több mint harminc év után épülhetnek meg a miskolci északi tehermentesítő hiányzó sávjai. A tervezett fejlesztés kapcsán azt is elárulta az alpolgármester, hogy négy ütemben valósítanák meg. Elsőként a Szentpáli utcától a Dayka Gábor utcáig készülhetnek a hiányzó sávok, aztán a Daykától az Ilona utcáig, harmadikként az Ilona utca a Győri kapui kereszteződésig és a negyedik ütem a Thököly utca szélesítése lesz és a kereszteződéseket is átépítik – sorolta.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek