Új sávokkal bővülhet az északi tehermentesítő

Megosztás

Több mint harminc év után épülhetnek meg a miskolci északi tehermentesítő hiányzó sávjai – jelentette be  Szopkó Tibor, Miskolc alpolgármestere. A városvezető akkor úgy fogalmazott, az Északi tehermentesítő Búza tér és Thököly utca közötti szakasza évek óta az egyik legnagyobb közlekedési problémaforrás a miskolci autósok számára.

Szopkó Tibor véleménye szerint ahhoz, hogy be tudják zárni a belvárost elkerülő – mondjuk úgy – körgyűrűt, és kintebb tudják szorítani a belvárosból az autókat, több mint kétmilliárd forint fejlesztési forrást fordítanak a Top Plusz keretéből az Északi tehermentesítő kiszélesítésére egészen a Thököly utcáig. Emellett azt mondja, hogy magát a Thökölyt is meg kell csinálni: a hídnak nagyobb az áteresztőképessége, de az utca túl szűk a mostani formájában.

Amint fogalmazott, ezzel a beruházással értelmet nyernek majd az elmúlt évek közlekedésfejlesztési beruházásai is. Az Északi tehermentesítő szélesítéséről, illetve Miskolc közlekedésfejlesztési koncepciójáról a Miskolc Televízió Kilátó című műsorában beszélt a polgármesteri hivatal pályázati osztályának első embere. Miklós Viktor emlékeztetett a koncepciót még 2017-ben fogadták el.

Ennek keretében határoztak a Déli tehermentesítő négysávosításáról és felújításáról, valamint a Thököly-híd szélesítéséről és felújításáról. Ezek a beruházások 2019 és az elmúlt év között megtörténtek – mondta.

A főosztályvezető kiemelte, a közlekedésfejlesztési koncepció megfogalmazta azt is, hogy a belvárosban szükség van egy körgyűrű kialakítására, ami a Dayka-átkötéssel szintén megvalósult. Szintén ez az anyag szögezte le azt is, hogy tehermentesíteni szükséges a Zsolcai kaput, így új nyomvonalat kell kapnia a 3-as főút belső szakaszának. „Ennek a projektnek két eleme, a turbókörforgalom és az Y-híd már elkészült, a József Attila utcáig vezető szakasza pedig tervezési fázisban van, jövőre indulhat a kivitelezés” – mondta el Miklós Viktor.

Hozzátette, ha a fenti elemek az északi-tehermentesítő korszerűsítésével együtt elkészültek, akkor létrejön Miskolcon egy olyan városi közlekedési folyosó, ami a már meglévő útszakaszokkal együtt megfelelően el tudja majd látni az kelet-nyugati tengely forgalmát és ebben az esetben forgalomcsillapítható a belváros.

 tervek szerint az északi tehermentesítő átépítését négy ütemben valósítanák meg. Elsőként a Szentpáli utcától a Dayka Gábor utcáig készülhetnek a hiányzó sávok, aztán a Daykától az Ilona utcáig, harmadikként az Ilona utca a Győri kapui kereszteződésig (a benzinkútig, vagy ha úgy tetszik, az Autóklubig – a szerző) és a negyedik ütem a Thököly utca szélesítése lesz és a kereszteződéseket is átépítik – sorolta.

A pályázati főosztály vezetője kiemelte, bár az északi tehermentesítő környékén közintézmények, lakótelepek és parkok is találhatóak, a környéken élőknek nem kell aggódniuk, a zöldövezet nem tűnik el a beruházás után sem.

Az elmondottak ellenére kérdéses, hogy valójában mennyit segít a beruházás a miskolci közlekedésen. Az új sávok megvalósításával kétségkívül gyorsabban el lehet majd jutni a belvárosból a Thököly utcáig, onnantól kezdve azonban érdemben nem növekszik az utak áteresztőképessége. Így könnyen előállhat az a helyzet is, hogy a Thököly utca környékén feltorlódik a forgalom, mivel innen egészen az Újgyőri főtérig csak egy sáv járható, a forgalom másik része pedig a Thököly utcán keresztül a Kiss Ernő utcán tud eljutni az Újgyőri főtérig.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek