Sikerült jól megzavarni mindenkit: most akkor fizetőssé válik az M30-as miskolci elkerülője, vagy sem?

Megosztás

Az autópályamatricákkal kapcsolatos hivatalos weboldalon csak az az információ található meg, hogy 2024. február elsejétől az M30-as utolsó ingyenes szakaszának besorolása nem változik. Ugyanakkor szintén hivatalos források már jó ideje lehozták, hogy 2024-ben már fizetnünk kell. Akkor most hogy is van ez?

Akár véletlenül, akár szándékosan, de nagyon jól sikerült bezavarni a miskolciakat, még a helyi érdekeltségű csoportokban sincsen egyetértés arról, hogy most akkor ingyenes marad az M30-as Miskolcot elkerülő szakasza, vagy az eddigi értesüléseknek megfelelően fizetőssé válik, ahogyan arról a Borsod24 is már jó ideje beszámolt.

Azért is nem mindegy az a néhány kilométeres szakasz az M30-as gyorsforgalmin, mert éppen ezzel lehet kikerülni ingyenesen Miskolcot. Az eddigi értesülések alapján azonban már csak két és fél hétig, pedig ez volt Csöbör Katalin egyik fő választási ígérete, hogy ingyenes marad a miskolci elkerülő út, ám ez az ígéret is bedőlt, mint sok másik is.

Az egyik helyi csoportban azonban V. Lajos megosztotta az autopalyamatrica.hu bejegyzését, amit olvasva akár azt is gondolhatnánk, hogy mégis kimarad a fizetős területek közül az M30-as pici, de fontos szakasza. Itt ugyanis meg sem említik, hogy 2024. február elsejétől fizetőssé válni az M30-as most még ingyenes része, kicsit lejjebb pedig a 2023-as (!) fizetős útszakaszok között külön kiemelésben találjuk, hogy a miskolci elkerülő ingyenes marad. Az a mondat azonban a 2022-es év elején hozott változásokra vonatkozott.

Ezzel azonban sikerült mindenkit tökéletesen összezavarni, hogy akkor most mi az igazság. Ugyanez az oldal ugyanis feketén-fehéren leírta már hosszú hetekkel ezelőtt, hogy “várhatóan” 2024. január elsejétől fizetőssé válnak a újabb útszakaszok. Az eddigiek mellett díjkötelessé válik:

  • az M0-s autóút M1 és M5, valamint M4 és M3 közötti szakasza, ezzel a teljes út díjköteles lesz,
  • az M44-es a Lakitelek/Tiszakécske csomóponttól Békéscsabáig,
  • az M30-as Miskolc észak és Miskolc dél közötti szakasza (eddig ez volt az egyetlen díjmentes rész ott)
  • az M6-os Bátaszék és az M6-M60 csomópont között,
  • az M4-es Jászberénytől Abony-északig és Abony-kelettől Szolnok-nyugatig,
  • és az M76-os Balatonszentgyörgytől Keszthely-Fenékpusztáig.

Két érvet sorakoztattak fel a miskolci olvasók amellett, hogy ne reménykedjünk, fizetős lesz. Az egyik, hogy szerintük, ha mégis valamilyen csoda folytán sikerült volna kiharcolni, hogy mégis ingyenes maradjon a miskolci elkerülő, akkor Csöbör Katalin azóta azt már minden fórumon saját sikerének tulajdonítva igyekezne minden borsodinak híradózni, miszerint továbbra sem kell fizetni az M30-as elkerülő szakaszán. Ennek azonban nyomát sem látjuk sem a kormánypárti érzelmű sajtótermékeknél, sem a fideszes képviselő saját közösségi oldalán.

A másik érvük, hogy a Magyar Közlönynek kell hinni, az a leghivatalosabb és ott szintén kerek-perec megjelent kilométeres lebontásban, hogy hol kell fizetni jövőre és bizony abban a teljes M30-as gyorsforgalmi út szerepel.

Ezen kívül az igencsak kormánypárti szócsőként működő Origo is kész tényként hozta le egy friss, decemberi bejegyzésében ugyanezt. (De akkor miért hiányzik az autópályamatricás oldalról kizárólag az M30-as érintett szakasza a frissen bekerülők közül? Azért, mert az már január elsejétől válik fizetőssé? Rejtély…)

Ezekre Tibor hívta fel a figyelmet, de mi magunk is így találjuk, ha rákeresünk az interneten. Úgyhogy kénytelenek vagyunk lehűteni a kedélyeket, sajnos semmi jel nem utal arra, hogy mégis ingyenes maradna az M30-as Miskolcot elkerülő szakasza. Így jövőre jelentősen megnövekedő gépjármű-forgalomra és az ezzel járó zaj- és környezeti terhelésre készüljünk, ami már eddig sem volt éppen kicsi.

A Fidesz-KDNP tovább sarcolja a miskolciakat, ez ellen Csöbör Katalinék sem tesznek semmit

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek