Szoftver jelenthet megoldást az olajnyomás-problémára

Megosztás

Ismert tény, hogy a Volkswagen-konszernhez tartozó egyes modellek motorja a lassú fordulatszámokon jelentkező zörgésükről hírhedt. Ilyen az Audi A4, A6, Q7, Q8, de a Volkswagen Touareg és a Porsche egyes típusaiban is ilyen erőforrás van. Emellett jelentős gyorsulási késések is jelentkeznek, amelyet turbólyuk néven szoktak emlegetni.

Az olajnyomás-probléma nem csupán a motor számára veszélyes. Közlekedésbiztonsági kockázatot is jelenthet, ha a teljesítménykéslekedés éppen egy előzés közben lép fel, de szoftveres beállítások módosításával, motoroptimalizálással ez a nehézség megoldható.

Ezek a problémák egyébként csak azt követően kezdték el felütni a fejüket, hogy a VW-konszern rákényszerült a károsanyag-kibocsátás csökkentésére.

Milyen károk keletkezhetnek a motorban?

A gond a rendkívül alacsony alapjárati fordulatszám, valamint az ehhez társuló kis olajnyomás alapjáraton, valamint részterhelésen a motorban. Egy számítógép irányítja a motorolaj nyomását. Bizonyos tartományokban nem engedi rá a lehető legnagyobb olajnyomást a motorra.

Ha túl alacsony az olajnyomás, akkor sajnos nem lesz elégséges a kenés a fontos alkatrészek tekintetében, ami azok elhasználódásához vezet, sokkal hamarabb, mint ahogy ez normál kenés esetén következne be. Ha a kenéssel gond van, akkor ugyanis fém a fémmel érintkezik, ami felgyorsítja a kopási folyamatokat.

Mi a megoldás?

Az olajnyomást lehet szoftveresen javítani. Az AET CHIPtuning szakemberei nemcsak a motoroptimalizációban rendelkezik nagy tapasztalattal, hanem ilyen esetekkel is találkoztak már, így tudják, mi a teendő.

Az általuk elvégzett szoftveres módosítás eredményeként a kis- és részterheléses tartományokban megnövekszik a motorban az olajnyomás. Így az erőforrás fontos alkatrészeit meg lehet védeni attól, hogy túl korán elkopjanak.

A cég olyan beállításokat alkalmaz, hogy a nyomás felépülése folyamatos legyen. Ügyelnek arra, hogy korán meredek legyen a felépülési görbe, így kis terhelésen sem lép fel kenési probléma. A szoftveres beállítás módosítását lehet kérni az AET CHIPtuningnál motoroptimalizációval együtt, vagy akár anélkül is.

Amit a turbólyuk kapcsán tudni kell

A turbómotoroknak kivétel nélkül akad egy gyengesége, mégpedig alacsony fordulatoknál történő induláskor, ez elmondható a turbó dízelmotorokra is. Ezt szokták turbólyuknak nevezni.

A jó hír, hogy kellően alaposan átgondolt és jól beállított motoroptimalizálás segítségével csökkenteni lehet a turbólyuk érzését. Fontos azonban, hogy ehhez valóban szakszerű beállításra van szükség. Egy motornak számos módon lehet növelni a teljesítményét, de nem mindegy, hogy milyen megközelítéssel történik mindez. A motoroptimalizációt érdemes tapasztalt szakemberekre bízni, az AET CHIPtuning ebből a szempontból ideális választás.

Ez a cég ugyanis nem utcai méréseket alkalmaz, hanem teljesítménymérő fékpadot használ a beállítások elvégzéséhez. Ennek köszönhetően tartós, biztonságos beállításokat tudnak eszközölni.

Kapcsolódó cikkek