Újabb jelentős járműipari beruházás Miskolc mellett – nem akkugyár

Megosztás

Felsőzsolcán építette meg új európai gyárát a jelentős járműipari beszállítói múlttal rendelkező GKN Automotive. Elsősorban féltengelyek készülnek majd a magyar leányvállalat, a GKN Automotive Hungary Kft. üzemében.

A tervek szerint 2023 októberétől működik a gyár, amely kezdetben mintegy 200 új munkahelyet teremt, és a következő években várhatóan tovább bővül. A munkatársakat már toborozzák. Eddig nem volt túl nagy hírverése a gyárépítésnek, most tudjunk meg többet a GKN-ről. A vállalat levélben tájékoztatta szerkesztőségünket a részletekről.

A GKN Automotive jelentős járműipari múlttal rendelkező, a hajtásláncrendszerek és -alkatrészek beszállítójaként piacvezető cég. Termékeit az autógyártók mintegy 90 százaléka használja világszerte, és az utakon futó autók körülbelül 50 százalékában megtalálhatóak termékei.

A magyar leányvállalat, a GKN Automotive Hungary Kft. Miskolc közelében, Felsőzsolcán épített gyárat. A 29 ezer négyzetméteres létesítmény egy gyártási és logisztikai csarnokból, egy irodaépületből, továbbá egy tesztelési lehetőséget biztosító, fejlesztési célokat is szolgáló mérnöki központból fog állni. A 2023 októberétől üzemelő gyár a vállalat termékportfóliójában meghatározó alkatrésznek számító féltengelyek gyártásáért lesz felelős. A GKN Automotive számításai szerint 2023 októbere és decembere között 230 ezer darab féltengelyt szállítanak ki innen
az ügyfeleknek, a gyártási kapacitást a későbbiekben tovább növelik. Hosszú távon az új üzem fontos szerepet játszik abban, hogy a GKN Automotive ki tudja szolgálni az elektromos autókhoz szükséges alkatrészek iránti fokozatosan növekvő igényt.

A már folyamatban lévő toborzás eredményeképpen várhatóan mintegy 200 új munkahelyet teremt a gyár 2023-ban. A GKN Automotive Hungary Kft. mérnököket, karbantartási-, minőségbiztosítási- és tesztelési területen dolgozó technikusokat, továbbá anyagmozgatókat, összeszerelő szalagmunkásokat vár a GKN Automotive csapatába,
amelynek világszerte már 25 ezer tagja van. Markus Bannert, a GKN Automotive vezérigazgatója így értékelt: „Izgatottan várjuk, hogy a gyár új fejezetet nyisson 260 éves történetünkben és hosszú távon biztosítsa versenyképességünket a gyorsan változó piacon. Célunk, hogy – legyen szó mérnökökről, logisztikusokról vagy más munkatársakról – magasan képzett dolgozók munkáltatójává váljunk. Elkötelezettek vagyunk abban, hogy fenntarthatóbbá tegyük világunkat, és a helyi közösség aktív tagjaivá váljunk.”

A régió ideális helyszín, mert az autóipar meghatározó iparággá vált Magyarországon, ahol évente 420 000 autót és 1,9 millió motort gyártanak, és mindhárom nagy német prémiumgyártó jelen van. Mivel a GKN Automotive új üzeme egy olyan régióban kezd termelni, ahol számos jelenlegi és potenciális ügyfele már jelen van, így ezek az OEM-ügyfelek élvezhetik annak előnyeit, hogy a vezető beszállító a közelükben működik. Az új magyarországi telephely jól illeszkedik a GKN európai gyártási hálózatába, hiszen a felsőzsolcai üzem lesz a GKN Automotive harmadik üzeme a régióban, Oleśnica (lengyel) és Zreče (szlovén) mellett.

A Felsőzsolcai Ipari Zóna logisztikai szempontból is vonzó, hiszen közvetlen összeköttetéssel rendelkezik az európai autópálya-hálózattal, továbbá közel van a miskolci regionális vasúti csomópont. A vállalat helyszínválasztásában a térség színvonalas oktatási rendszere mellett szerepet játszott számos más tényező is.

Dr. Csonka Béla, a GKN Automotive Hungary Kft. ügyvezetője a munkahelyteremtésről és az új kollégák toborzásáról azt mondta: „A megfelelő munkatársak megtalálásában segít és a gyár helyszínének kiválasztásakor fontos szempont volt, hogy Miskolc széleskörű, kimagasló minőségű oktatási rendszerrel rendelkezik. A piacképes szakmákat oktató szakközépiskolák és szakmunkásképzők mellett itt működik Magyarország második legnagyobb műszaki egyeteme, a Miskolci Egyetem.”

A GKN Automotive-ról

A GKN Automotive vezető globális autóipari technológiai vállalat, amely úttörő szerepet játszott az elektromos hajtáslánc-rendszerek kifejlesztésében, és meghatározó szerepe van a jövő közlekedésének alakításában. A cég múltja 1759-re nyúlik vissza, és az elmúlt 70 évben az autóipar élvonalába tartozott, kulcsfontosságú technológiákat állítva sorozatgyártásba. A világ legtöbb autóipari vállalatának megbízható partnere, piacvezető hajtáslánc-rendszerek és fejlett ePowertrain technológiák fejlesztésére, gyártására és szállítására specializálódott. A féltengelyek terén világelső, Kínán kívül a világ tíz legkelendőbb autója közül nyolcban a GKN Automotive féltengely-technológiáját használják. Az első eDrive rendszert több mint 20 évvel ezelőtt szerelték be egy sorozatgyártású autóba, és a GKN Automotive megoldásai ma már világszerte több mint kétmillió villamosított járművet működtetnek. A GKN Automotive székhelye az Egyesült Királyságban található, 21 országban van jelen, és világszerte több mint 25 000 embert foglalkoztat. A GKN Automotive a Dowlais Group nevű, autóipari ágazatra szakosodott mérnöki részvénytársaság része.

Nem kizárólag akkugyárak jönnének Miskolc közelébe, erre az egyik legjobb példa a GKN érkezése. A veszélyes anyagokat feldolgozó akkugyártó és -feldolgozó üzemeket viszont távol kell(ene) tartani Miskolctól és lehetőleg Magyarországtól is, nem pedig idehívni őket.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek