Így épül a körforgalom a Sajószentpéter és Berente közötti elkerülőútnál – fotó

Megosztás

A körforgalmat a 2606-os Kazincbarcikát Múcsonnyal összekötő út és a 260-as elkerülő út találkozási pontjában, a 22+100 szelvényben alakítják ki.

Többször írtunk már a a Sajószentpéter−Berente elkerülőút építéséről, amely a 26-os számú főút két településen áthaladó forgalmát csökkenti. A 10,615 kilométernyi új nyomvonalon kiépülő 2×1 sávos kialakítású 260-as út a 26-os számú főúttal és a Sajó folyóval párhuzamosan vezet, miután keresztezte a Sajót, elkerülve Sajószentpétert, Berentét és az ipari létesítményeket. Az építkezés részeként két új körforgalom segíti a későbbiekben a közlekedést – írja a Magyar Építők.

A lap stábja megtekintette a kivitelezést, ott jártukkor az AC-22 aszfalt alapréteg beépítése történt 260-as elkerülő út főpályájának 20+600 és a 20+890 kilométerszelvények közötti szakaszán.

Juhász Zsolt, a beruházásban alvállalkozóként részt vevő SWIETELSKY Magyarország Kft. projektvezetője a portálnak elmondta, hogy a keresztező közművek kiváltása mindenhol megtörtént és az elkészült új vezetékeket már átadták az üzemeltetőknek. A főpálya aszfaltozása augusztus végére készül el, jelenleg a a pályaszerkezet építése mellett a füvesítés és a környezetrendezés van folyamatban, valamint zajlanak a műtárgyak befejező munkái. Az aszfaltozás után következik a forgalomtechnika kiépítése.

„A körforgalmat a 2606-os Kazincbarcikát Múcsonnyal összekötő út és a 260-as elkerülő út találkozási pontjában a 22+100 szelvényben alakítjuk ki. A jelenleg is nagy forgalmú 2606-os úton a körforgalom megépítése négy ütemben ideiglenes forgalmi rend bevezetését is igényli (minden ütem más-más forgalmi rend). Jelenleg a 3. ütemnél tartunk, várhatóan szeptember második felében elkészülünk a teljes 2606-os út körforgalmat érintő szakaszának felújításával” – tette hozzá a szakember.

A kivitelezést az időjárási körülmények jelentősen nehezítették. Idén januárban a területen a lehulló csapadék és a Szuha-patak áradása okozott problémát, majd júniusban özönvízszerű esőzés rongálta meg a töltést, hordta tele hordalékkal az átereszeket és az árkokat. Legutóbb pedig augusztus elején esett nagyobb mennyiségű csapadék (kb. 50 mm/nap), amely ismételten károkat okozott: a Szuha-patak ismét megáradt, és a munkaterület megközelítésére épített mederátjárót immár harmadik alkalommal teljesen el kellett bontani.

A szakasz egyébként mintegy 200-300 méternyi hosszon árvízvédelmi funkciót is ellát. Az elkerülő út ugyanis a Sajó völgyében vezet, amely egykor a Sajó vízjárta árterülete volt, éppen ezért a töltés kialakítására nagy gondot fordítottak a szakemberek – írja a lap.

Forrás és fotók: Magyar ÉpÍtők

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek