Velünk a Város: A vasúti mellékvonalak bezárása számos kényelmetlenséget fog okozni a borsodiaknak

Megosztás

A Velünk a Város frakció tiltakozását fejezte ki a Borsod-Abaúj-Zemplén megyét is érintő vasúti vonalbezárások ellen. A Miskolcot Tiszaújvárossal összekötő vasútvonal 1955 óta közlekedett.

A MÁV augusztus 1-től tíz vasútvonalon, köztük két borsodi mellékvonalon is megszünteti a vasúti közlekedést: a Tiszaújváros – Nyékládháza – Miskolc Tiszai pályaudvar vonalon, illetve az Abaújszántó és Hidasnémeti között is vonatok helyett buszok járnak majd. A Velünk a Város frakció keddi sajtótájékoztatóján az önkormányzati képviselők tiltakozásukat fejezték ki a vasúti vonalbezárások ellen, elsősorban a Miskolcot érintő mellékvonal leállítását illetően, valamint számos anomáliára és ellentmondásra is felhívták a figyelmet.

Szarka Dénes frakcióvezető-helyettes meglátása szerint az elmúlt 10-15 évben folyamatosan csökken a vasúti közlekedés színvonala, a kormány nem javított szerelvények állapotán és a menetrend sem alkalmazkodik minden esetben az utasokhoz. Mindezek természetes következménye az utasok számának csökkenése. Megjegyezte, hogy a MÁV azon közlése téves, miszerint az újonnan beállított vonatpótló buszok, és a megszűnő vonat menetideje között számos helyen pár perc a menetidő különbség, hiszen Miskolcról Tiszaújváros felé 17 perccel nőtt meg a menetidő, mindemellett még számos kényelmetlenséggel is számolniuk kell az utasoknak.

A politikus felhívta a figyelmet, hogy az említett vasútvonal bezárása több száz embert érint hátrányosan, hiszen sokan járnak dolgozni a megyeszékhelyről Tiszaújvárosba, ami fordítva is igaz. 

A frakcióvezető-helyettes úgy véli, hogy a kormány Miskolcot mostohagyerekként kezeli, hiszen míg Debrecennek százmilliárdos nagyságrendű állami támogatást nyújt, addig Miskolcot egyre inkább a leszakadó régiók közé taszítja.

Bazin Levente önkormányzati képviselő szerint Miskolcot 2 milliárd forinttal érinti a kormányzat azon intézkedése, hogy 2020-ban 2019-re visszamenőleg megvonta az állami támogatást az önkormányzatoktól. Véleménye szerint a vasútvonalak bezárása nem indokolt, az pedig egyáltalán nem, hogy helyettük buszok járnak majd, hiszen a buszok kapacitása és szállítási lehetősége jóval kisebb. „Például kerékpárokat nem lehet a buszon szállítani” – emelte ki. Felhívta a figyelmet arra, hogy a vonatok helyett jelenleg nem közlekedik pótlóbusz. Mint fogalmazott: „Ma augusztus 1-je van, megszűnt a vonatközlekedés, és nincs helyette emelt számú buszközlekedés.” 

Rámutatott: amellett, hogy vonalbezárások nem indokoltak, nem is költséghatékonyak, hiszen a buszokat be kell szerezni, majd üzemeltetni és fenn kell tartani azokat, valamint a mozdonyvezető helyett buszsofőröket kell alkalmazni. Továbbá az utak megnövekvő forgalma károsítja a környezetet, és az utak állapotát is jelentősen rombolni fogja.

A képviselő úgy gondolja, hogy az állam nem akarja megoldani a vonatközlekedés problémáját, mert ahhoz plusz forrásokat kellene biztosítani és normális fejlesztéseket kellene végrehajtani, nem pedig olyanokat mint a Mészáros Lőrinc cége által felújított Mezőzombor-Miskolc, Miskolc–Füzesabony és Hatvan–Füzesabony vasúti pályaszakaszon, ahol több helyen is kihagyták a vasat a vasbetonból. Ezt követően a képviselő azt mondta, hogy „A vasútvonalak bezárása nemzeti tragédia. A vasút a vasgyártás történelmünk szerves és erős része. A Velünk a Város frakció a miskolci embereket érintő kormányzati megszorítások ellen mindig szót fog emelni.”

Ezért a frakció most azt követeli a kormánytól, hogy „a nyugat- és közép-európai trendeket követve javítsa és fejlessze a vasúti közlekedés színvonalát. Bezárás helyett pedig nyisson meg új vonalakat és sűrítse a járatokat.” Mint ahogy fogalmaztak: „Látni szeretnénk, hogy az állam képes ellátni az ország működéséhez szükséges feladatait.”

Forrás és fotó: Minap/Horváth Csongor

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek