Rengeteg utat felújít a kormány, de a 24 nagy projektben egy borsodi hely sem található

Megosztás

A következő három évre óriási útfelújításba kezd a kormány, huszonnégy komolyabb útfelújítási projekt kezdődik meg hamarosan, de Borsodnak sajnos ebből sem jutott semmi. Vajon annyira jók a B-A-Z megyei utak, hogy itt nincs szükség felújításra?

Útépítésekbe kezd a kormány, a Magyar Közlöny hétfői számában közzétett rendelet szerint a beruházásokra a következő három évben 47,5 milliárd forintot, majd 2025 és 2027 között 35 milliárdot költenének. Miközben a Lázár János vezette építési és beruházási minisztérium júniusig 270 állami beruházást függesztett fel, most

„kiemelt társadalmi, politikai, gazdaságfejlesztési” jelentőségre hivatkozva beindít 24 útfejlesztési projektet.

A Magyar Közlönyben megjelent lista:

  1. Baja, déli elkerülő út előkészítése,
  2. M9 gyorsforgalmi út déli lekötéséhez kapcsolódóan tompai új, teherforgalmi határátkelőhely és kapcsolódó gyorsforgalmi úti szakasz előkészítése,
  3. 51. sz. főút Baja déli elkerülő – országhatár közötti szakaszának 2×2 sávossá fejlesztésének előkészítése,
  4. M9 gyorsforgalmi út előkészítése 51. sz. és 53. sz. főutak között lekötéssel Tompáig előkészítése,
  5. Berettyóújfalu–Békéscsaba közötti 2×2 sávos közúti kapcsolat fejlesztésének előkészítése,
  6. Pápa keleti elkerülő Repülőtéri bekötő út körforgalmi csomópontja és 832. sz. út közötti szakasz fejlesztésének előkészítése,
  7. M4 gyorsforgalmi út Karcag térségét érintő szakaszának, valamint Karcag városát elkerülő új nyomvonalú útnak az előkészítése,
  8. Szolnok új tehermentesítő út előkészítése Szandaszőlős elkerüléssel,
  9. Kaposvár dél-keleti iparterület megközelítésének előkészítése,
  10. 8. és 82. sz. főút összekötésének előkészítése Gyulafirátót térségében,
  11. 32. sz. főút négynyomúsításának előkészítése az M3 autópálya – Jászberény között,
  12. 47. sz. főút Algyői Tisza-híd 2×2 sávra történő bővítésének előkészítése kerékpáros átvezetéssel,
  13. 31. sz. főút, Budapest és Nagykáta közötti szakaszának fejlesztésének előkészítése,
  14. M44 gyorsforgalmi út (Békéscsaba) – országhatár (Nagyszalonta) közötti szakasz előkészítése,
  15. Szombathely északkeleti elkerülő út, valamint az M87 gyorsforgalmi út előkészítése visszakötéssel a 87. sz. főútra,
  16. M86 Körmend–Szombathely-Zanat közötti szakasz előkészítése,
  17. Bük település és M87 autóút közötti úthálózat fejlesztésének előkészítése,
  18. 19. Békéscsaba, déli elkerülő út – 2×2 sávos emelt sebességű főúttá fejleszthető – előkészítése,
  19. Pécs kelet-nyugati átjáró út fejlesztésének előkészítése,
  20. Kaposvár–Szigetvár közúti összeköttetés előkészítése,
  21. Tormásliget elkerülő út előkészítése,
  22. Komárom város gazdaságfejlesztéséhez kapcsolódó – Komárom keleti elkerülő – infrastruktúra fejlesztések előkészítése,
  23. Mihályfa elkerülő út előkészítése,
  24. Sárvár, iparterületet elkerülő út előkészítése.

Sajnos a listából egyértelműen kiderül, hogy borsodi út nincs közte, pedig az egyik olyan megye hazánkban a miénk, ahol a legégetőbb szükség lenne a teljesen leharcolt, borzalmas állapotban levő közutak felújítására. Ebbe a 24-es listába azonban nem fértünk bele.

Ha szeretne tájékozott és jól értesült lenni, de messzire elkerülné a propagandát, iratkozzon fel hírlevelünkre!

Kapcsolódó cikkek